הסכם מימון ב-2.35 מיליארד שקל לפרויקט הסולארי באשלים

בנק הפועלים הוביל יחד עם בנק ההשקעות האירופאי ועוד 8 גופים פיננסיים ישראליים את הסכם המימון להקמה של פרויקט תרמו-סולארי בטכנולוגיית מגדל השמש

בנק הפועלים ביחד עם הבנק האירופאי להשקעות (EIB) ו-8 גופים פיננסיים נוספים - הכוללים את הבנקים: דיסקונט, הבינלאומי, מזרחי ואגוד ואת הגופים המוסדיים: הראל, מנורה, פסגות והפניקס - השלימו סגירה פיננסית עם חברת האנרגיה התרמו-סולארית מגלים אנרגיה סולארית, אשר בבעלות אלסטום הצרפתית (25.05%), ברייטסורס (25.05%) וקרן נוי (49.9%).

המימון הינו למטרת הקמת השדה התרמו-סולארי הראשון בישראל הממוקם באשלים שבנגב. עלות הקמת השדה מוערכת בכ-2.9 מיליארד שקל. סכום המימון יעמוד על כ-2.35 מיליארד שקל, והיתרה תועמד כהון עצמי ע"י בעלי המניות. את היזמים ליוו עורכי הדין ג'וני פינקלשטיין וגיא קלס ממשרד תדמור ושות'.

מדובר בפרויקט BOT במתווה של הסכם זיכיון מול המדינה, הכולל תכנון, הקמה ותפעול של תחנת כוח תרמו-סולארית בטכנולוגיית מגדל השמש בעלת הספק מותקן של 121 מגה וואט (השקולים לתצרוכת חשמל של עיר בינונית בישראל). תקופת הזיכיון הינה ל-3 שנות הקמה ו-25 שנות תפעול, במהלכן התחייבה חברת החשמל לרכוש את כל תפוקת החשמל של התחנה.

תחנת הכוח תוקם באזור אשלים שבנגב ותשתרע על פני שטח של 3.15 מיליון מ"ר. התחנה מתוכננת להתחיל לפעול במהלך שנת 2017 ותספק כאחוז אחד מסך החשמל במשק באופן נקי וידידותי לסביבה, באמצעות טכנולוגיה המרכזת את קרני השמש באמצעות 50 אלף מראות עקיבה לראש מגדל בגובה של כ-200 מטר, ובאמצעות החום הנוצר מונעת טורבינה לייצור חשמל.