המדינה מתנגדת לשינוי במניית הזהב בצים; ביהמ"ש יכריע

יום לפני הדד-ליין: עדיין אין פשרה בין החברה לישראל למדינה ■ השופט המחוזי עדי זרנקין צפוי לפרסם את החלטתו בנושא היום או מחר

יום לפני שיפוג הדד-ליין שהציבה החברה לישראל להשלמת הסדר החוב בחברה-הבת צים, עדיין לא הושגה פשרה בין החברה לבין המדינה בנוגע למעמד מניית הזהב - תנאי לקיום הסדר החוב מבחינת החברה לישראל שבשליטת עידן עופר.

נכון לכתיבת שורות אלה עומדת המדינה בסירובה לעשות שינוי בתנאי מניית הזהב, ולפיכך צפוי השופט המחוזי עדי זרנקין לפרסם את החלטתו בנושא היום או מחר (ג').

בהתאם להוראת השופט מאתמול (א'), אמורים היו הצדדים - החברה לישראל וצים מחד, והמדינה מנגד - להגיב עד היום בשעה 16:00 להצעת הפשרה שהעלה בפניהם.

על-פי הצעת הפשרה, מגבלת העבירות של מניות צים, כלומר זכות הווטו שיש למדינה על מכירת חבילת מניות בחברת הספנות, תעלה מ-24% ל-40% לאחר ההסדר. בדרך זו תוכל למעשה החברה לישראל למכור את חלקה בצים (32% לאחר השלמת הסדר החוב), מבלי שתזדקק להסכמת המדינה.

הסדר החוב שבמסגרתו יימחקו כמחצית מחובות חברת הספנות, העומדים על כ-3 מיליארד דולר, אושר ברוב של 66% על-ידי בעלי מניות המיעוט בחברה לישראל.

במסגרת ההסדר, אם ייצא לפועל, תזרים החברה לישראל לחברת הספנות הכושלת 200 מיליון דולר, בתוספת של 50 מיליון דולר ערבות, ותמחל לה על חוב של כ-238 מיליון שקל.