קיבל שופט מחמיר: חאלד כבוב יחרוץ את גורלו של נוחי דנקנר

‎השופט כבוב, הנחשב למי שהעלה את רף הענישה בעבירות ני"ע, קבע את תחילת משפטו של דנקנר בגין הרצת מניות ל-13 ביולי, יומיים לפני היציאה לפגרה

חאלד כבוב נוחי דנקנר / צילום: איל יצהר
חאלד כבוב נוחי דנקנר / צילום: איל יצהר

בעוד כשבועיים יפתח משפטו של נוחי דנקנר בפרשת הרצת המניות לכאורה באי.די.בי, והוא יתייצב בבית המשפט למסור את תשובתו לאישומים נגדו.

אם ידבק בגרסאות שמסר עד כה, צפוי דנקנר לומר כי לא פעל להרצת מניות החברה, וכי איתי שטרום, הנאשם הנוסף בפרשה, פעל באופן עצמאי לרכישת המניות בימים שקדמו להנפקה שהתקיימה בפברואר 2012. שטורם עצמו דבק באותה גרסה, ולפיה הוא פעל לרכישת המניות כיוון שהאמין בחברה.

דיון הקראת כתב האישום של דנקנר ושטרום נקבע ליום ראשון, 13 ביולי, בפני השופט חאלד כבוב, שנחשב לאימת עברייני הצאוורון הלבן נכון להיום ולמי שהעלה את רף הענישה והמאסר בפועל בעבירות ניירות ערך.

ב-15 ביולי יצאו בתי המשפט ברחבי הארץ לפגרה, אך כבוב בחר שלא להמתין לתחילת שנת המשפט הבאה, וקבע את הדיון בתיק יומיים בלבד לפני הפגרה. מדובר בצעד אופייני לשופט כבוב, שנחשב לשופט שאינו מבזבז זמן, וכזה שהדיונים אצלו רצופים וההכרעה מהירה. כפי הנראה, גם בתיק זה כבוב מאותת לצדדים כי לא תתאפשר סחבת של ההליכים.

אתמול (ב') הוגש כתב האישום נגד דנקנר ושטרום, המייחס לדנקנר ולשטרום עבירות של השפעה בתרמית והנעה בתרמית מכוח סעיף 54 לחוק ניירות ערך, ועבירות של פעולה ברכוש אסור על-פי חוק איסור הלבנת הון. לדנקנר מיוחסות גם עבירות דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר. לשטרום מיוחסת בנוסף עבירה של הדחה בחקירה.

עו"ד גיורא אדרת, המייצג את דנקנר, מסר אתמול בתגובה כי "כתב האישום הוא מגמתי, מעוות ומסלף את העובדות והמציאות". עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב-סבאג, המייצגות את שטרום, מסרו כי "שטרום פעל כדין ולא עבר כל עבירה, והוא לא פעל מטעם נוחי דנקנר".