גוטקס מותגים במו"מ להבאת OLD NAVY לישראל

אם המו"מ יבשיל, בגוטקס מותגים מתכננים לפתוח בשלב ראשון 5-7 סניפים של המותג, על שטח של 1,000-1,200 מ"ר כל אחד ■ גוטקס מותגים מחזיקה היום בישראל בזארה, פול אנד בר, מאסימו דוטי, ברשקה ו-GAP

סניף של OLD NAVY / צילום: בלומברג
סניף של OLD NAVY / צילום: בלומברג

מותג האופנה האמריקאי OLD NAVY בדרך לישראל. ל"גלובס" נודע, כי קבוצת גוטקס מותגים בראשות ג'ואי שוובל וחנן אליטוב, מנהלת מו"מ מתקדם לפתיחת חנויות של המותג בארץ. עוד נודע, כי לפני כחודש ביקרו לשם כך נציגי אולד נייבי בישראל וכי גוטקס מותגים אף שריינה למותג חנות במתחם איקאה צפון.

לפי שעה, סלע המחלוקת העיקרי בין הצדדים נוגע לתמחור המותג. בקבוצת גוטקס מותגים מעוניינים שפער המחירים של המותג בין ישראל לארה"ב יעמוד על 10%-12% לכל היותר, בניכוי המע"מ. בקבוצה מעריכים כי למותג צפויה הצלחה גדולה בישראל היות שפער כזה יציג מחירים אטרקטיביים וכל זאת לנוכח קו המוצרים הרחב שלו והמחירים הנמוכים המאפיינים אותו.

אם המו"מ יבשיל לידי הסכם, בגוטקס מותגים מתכננים לפתוח בשלב ראשון 5-7 סניפים של המותג, שישתרעו כל אחד על שטח של 1,000-1,200 מ"ר. הכוונה היא לפתוח חנויות ברחובות, בפתח תקווה, בחיפה, בירושלים ועוד ולהימנע מפתיחת חנויות בקניוני יוקרה.

המותג OLD NAVY, שנוסד בשנת 1994, שייך לקבוצת GAP . המותג עצמו הוקם כתגובה של תאגיד GAP להחלטה של רשת TARGET בתחילת שנות ה-90, להקים מחלקות הלבשה שמותגו כגרסה זולה יותר של המותג GAP.

תחילה הקימה החברה חנויות אאוטלט למותג GAP אך בהמשך היא מיתגה אותן תחת המותג OLD NAVY, שהפך למותג אופנה עצמאי המאופיין במחירים נמוכים.

ההצלחה לא איחרה לבוא, ובתוך ארבע שנים הגיעו מכירות המותג למיליארד דולר. עד שנת 2000 מנתה הרשת כבר 500 חנויות, ושנה לאחר מכן החלה לפתוח חנויות מחוץ לארה"ב, תחילה בקנדה ובהמשך במדינות נוספות. היום יש לרשת מעל 1,000 חנויות בעולם.

המותג OLD NAVY פעיל בחנויות ענק המציעות אופנה לכל המשפחה, החל מגיל ינקות ועד לגיל מבוגר. כך, יש למותג ביגוד בסיסי וגם ביגוד חגיגי יותר לתינוקות, ילדים, נערים ונערות, גברים ונשים. לצד הביגוד, המותג מאופיין בקו אביזרים משלימים רחב במיוחד.

גוטקס מותגים היא אחת משתי קבוצות האופנה הגדולות בישראל, לצד קבוצת פוקס. גוטקס מחזיקה היום ברשתות זארה, פול אנד בר, מאסימו דוטי, ברשקה ו-GAP ומחזור מכירותיה השנתי עומד על יותר ממיליארד שקל.