המפרסם הגדול במונדיאל: מקדונלד'ס עם 22.5 מיליון שקל

כך עולה ממחקר שערכה יפעת מחקרי מדיה ■ המותג אדידס השקיע הכי הרבה ביחסי ציבור במהלך מונדיאל 2014

‎‎חברת אדידס השקיעה הכי הרבה ביחסי ציבור במהלך תקופת מונדיאל 2014 - כך עולה ממחקר שערכה יפעת מחקרי מדיה. קמפיין יחסי הציבור עסק בעיקר בתדמית המותג אדידס (65%), ורק בחלקו הקטן (35%) במותגים.

על אף שהחשיפה של אדידס בפרסומות הייתה נרחבת יותר מחשיפת יחסי הציבור, בהשוואה למותגים האחרים היא השקיעה פחות בפרסום. בשונה מיחסי הציבור, הקמפיין הפרסומי עסק כולו במוצרים - בנעל שהושקה לכבוד המונדיאל.

מנתוני יפעת עולה כי היקף החשיפה של המותג אדידס (לפי מחירי מחירון) עמד על 1.3 מיליון שקל. בפרסום הושקע במותג 2.2 מיליון שקל.

מנגד, מקדונלד'ס הוא המותג שהשקיע בפרסום בהיקף הגבוה ביותר, כאשר השקעתו ביחסי ציבור הייתה מזערית ועמדה על 1% מהיקף הפרסום. בסך-הכול השקיעה החברה בפרסום המהלך המונדיאל 22.5 מיליון שקל.

‏קוקה-קולה שילבה בין פרסום בהיקף גבוה (21.5 מיליון שקל) וחשיפה גבוהה במדיה (1.1 מיליון שקל), והמותג ניצב במקום השני בשני הפרמטרים. בשונה מפעילות מרבית המותגים, מסרי הפרסום ומסרי יחסי הציבור של המותג גם הם היו דומים ועסקו בקמפיין הדגלים על הפחיות.

‏יונדאי זכה לחשיפת יחסי ציבור גבוהה בזכות המעורבות בשידורי הטלוויזיה שקידמו את רכבי המותג, ולהיקף פרסום גבוה (13.9 מיליון שקל) בזכות חיבור הקמפיינים הפרסומיים למונדיאל.

מנגד, קיה - שותפתה לחסות - השקיעה בקמפיין פרסומי מזערי ובחשיפה תקשורתית נמוכה, שרובה (87%) בפן התדמיתי ולא ברכבים עצמם.