מועצת רו"ח תקיים מועד נוסף לבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת

הבחינה תתקיים כמתוכנן ב-3 באוגוסט - וכן במועד נוסף שייקבע בהמשך ■ על הסטודנטים לבחור באיזה מועד ייבחנו ולהודיע על בחירתם למועצה תוך שבוע

המצב הביטחוני משפיע גם על רואי החשבון העתידיים: מועצת רואי חשבון, בראשות יו"ר המועצה ומנכ"לית משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור, הודיעה הבוקר (א') כי הבחינה בנושא חשבונאות פיננסית מתקדמת, שנקבעה ל-3 באוגוסט, תתקיים כמתוכנן.

ואולם, לאור המצב הביטחוני והמשך מבצע "צוק איתן", הודיעה המועצה כי תקיים מועד מיוחד נוסף לבחינה זו. מועד זה ייקבע עם התבהרות המצב הביטחוני, והודעה עליו תתפרסם באתר המועצה.

מהודעת המועצה עולה עוד כי על הסטודנטים לבחור האם להיבחן במועד המקורי או לגשת למועד החדש שייקבע לאחר התבהרות המצב הביטחוני.

במועצה מבהירים כי לא ניתן יהיה להיבחן בבחינה בנושא זה בשני המועדים, וכל נבחן יידרש לבחור מועד אחד בלבד בו יבקש להיבחן. על הנבחנים להודיע על בחירתם למועצה תוך שבוע ימים.

עוד הודיעה המועצה כי נכון להיום הבחינה בביקורת מתקדמת ובעיות ביקורת מיוחדות מתקיימת במועדה ב-21 באוגוסט.

במסגרת המסלול להסמכת רואי חשבון בישראל, על הסטודנטים לחשבונאות לעבור בהצלחה 15 בחינות מטעם המועצה, שלפי כלליה ישנם פטורים מחלק מהמבחנים לסטודנטים העומדים בתנאים שנקבעו. כך, מי שמסיים תואר ראשון במוסד לימודים מוכר, מקבל פטור מ-10 מבחנים.

לאחר סיום התואר הראשון הבוגר יכול לבחור באחת משתי אפשרויות: לגשת ל-5 המבחנים הנותרים מטעם מועצת רואי חשבון; או להמשיך ללימודי שנה ד' (שנת השלמה) במוסד הלימודים, ולקבל פטור מעוד 3 בחינות, כך שיהיה עליו לגשת לשתי בחינות בלבד מטעם המועצה.