האח הגדול ההולנדי שומר על שחקני מנצ'סטר יונייטד

לואיס ואן חאל, המאמן ההולנדי החדש של הקבוצה, התקין במתחם האימונים של "השדים האדומים" ציוד צילום בשווי 850 אלף דולר

לואיס ואן חאל עם שחקן מנצ'סטר יונייטד חבייאר הרננדז / צלם: רויטרס
לואיס ואן חאל עם שחקן מנצ'סטר יונייטד חבייאר הרננדז / צלם: רויטרס

לשחקני מנצ'סטר יונייטד אין איפה להתחבא: לואיס ואן חאל, המאמן החדש של הקבוצה, התחיל לעקוב אחרי הביצועים שלהם, באופן רציף, באמצעות ציוד צילום שהתקין במתחם האימונים של המועדון האנגלי. על-פי עיתון "האינדיפנדנט", שווי הציוד הוא 500 אלף ליש"ט (קרוב ל-850 אלף דולר).

"חלק מהחבר'ה אצלנו איתרו מצלמות HD על הדשא", אמר ג'וני אוואנס, שחקן ההגנה של הקבוצה. "הבדיקה הקפדנית הזאת חדשה בשבילנו. לפני כן, המצב היה שכל עוד אנחנו מביאים תוצאות טובות - הכל בסדר. עכשיו מסתכלים על כל פרט ופרט באימונים שלנו. במידה ואנחנו לא נמצאים בעמדות שלנו, אפילו אם זה בהבדלים של חמישה מטרים לעומת מה שוואן חאל רוצה - הוא מראה לנו את זה בווידאו ומעיר לנו".

על-פי הדיווח, התחושה בקרב שחקני יונייטד שהיא שאחד השימושים העיקריים של ההולנדי במצלמות יהיה לבדוק, באמצעות קלוז-אפים על הפנים שלהם - האם הם עייפים או האם הם מרוכזים מספיק. אגב, מערכת מעקב דומה התקין ואן חאל במתחם האימונים של באיירן מינכן, כשאימן את הקבוצה הגרמנית בשנים 2009-2011.

הצילומים הם רק חלק קטן מהשינויים שהחדיר ואן חאל בקבוצת הפאר, שרשמה בשנה שעברה את העונה הגרועה ביותר שלה בדור האחרון. מלבד תוכניות אימונים שונות לחלוטין מאלו שהתרגלו השחקנים לקבל תחת אלכס פרגוסון ודייויד מויס, ואן חאל הורה לכל השחקנים, כולל הזרים - לדבר ביניהם אך ורק באנגלית. במטרה לשפר את הלכידות הקבוצתית, הוא הוציא מחדר האוכל את השולחנות המלבניים - והכניס במקומם שולחנות עגולים, שאמורים לעודד שיחה.

כמו כן, הורה ואן חאל להתקין עצים חדשים במתקן, על מנת שיפחיתו את האפקט של הרוח במגרש האימונים. בנוסף, ההולנדי דאג להחליף את משטחי הדשא בכל מגרשי האימונים במתחם. על-פי "הטלגרף", עלות כל השינויים של ואן חאל עומדים על 3 מיליון ליש"ט.