גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

1,000 פצועים, המון אמוציות: דרור פויר על החודש ב"סורוקה"

את החודש האחרון לא ישכחו ב"סורוקה" הרבה זמן ■ ימים קשים ואמוציונליים לצוות הרפואי שהתגייס בכל הכוח, ושמקווה שלא יישכח גם אחרי שיירדו הלהבות ■ "אנחנו עובדים בלי שעות, הרבה פעמים בלי לראות תוצאות טובות"

בית החולים סורוקה / צילום: איל יצהר
בית החולים סורוקה / צילום: איל יצהר

יום שני בבוקר, בית החולים סורוקה בבאר שבע. יום שקט יחסית על כוחותינו בחזית ובעורף. לא היו אזעקות בעיר או פצועים בעזה. מגיעה לסורוקה קצת מנוחה: כאלף פצועים, מתוכם כ-600 חיילים, חלפו בסורוקה, בית החולים הכי קרוב לחזית - 8-9 דקות טיסה (בתי החולים במרכז מרוחקים בעוד 7 דקות טיסה, מה שיכול להיות קריטי). נכון לאותו הבוקר מאושפזים בבית החולים 22 חיילים, מהם חמישה פצועים קשה, וחמישה אזרחים, בהן שתי ילדות בדואיות.

ראש הממשלה בדיוק סיים ביקור מתוקשר שקצת שיבש את השגרה, אבל ברגע שמוסרים הפרגודים הכול חוזר לחיים בשנייה. האווירה, אף שזה יכול להישמע מעט מוזר, חגיגית משהו. יש המון, אבל המון אנשים, אזרחים וחיילים, שמסתובבים במסדרונות עם ממתקים, פרחים ומתנות לפצועים ורוח טובה של שותפות גורל ועשייה חיובית מנשבת במסדרונות. אני נסחף בה ועובר בין המחלקות והחדרים. קל לזהות חדר של חייל פצוע: בלונים, ממתקים והרבה מבקרים. אני נכנס, שואל מה נשמע, אומר תודה, מאחל בריאות. המשפחות נרגשות מהתמיכה, מודות לכולם, מנדבות פרטים.

החיילים עצמם נראים קצת יותר נבוכים, ובצדק, אבל רובם מחייכים, גם אם בקושי, ומודים על הביקור. זה די מביך, אבל גם נורא מרגש. פה ושם אני ממש נאחז בציפורניים בשאריות הפאסון שלי, אבל לא פעם הוא חומק ממני. לפעמים, כשקשה לבד, אני מצטרף לחבורת בנות מבני עקיבא שבאו מרחוק או מזדנב אחרי חבורה שהגיעה ממקום עבודה זה או אחר (אלה מביאים את המתנות הכי שוות, אפילו טאבלטים). וכמובן, עובדי בית החולים, שמפגינים אורך רוח יוצא דופן כלפי מבקרים וכמובן כלפי הפצועים. אלה ומשפחותיהם דואגים להלל ולשבח את הצוות, שמצדו מוכיח פטריוטיות סורוקאית ודרומית שיפה לראות.

קצת עצוב לעבור מול חדרים של מאושפזים שאינם חיילים, סתם אנשים כמוכם וכמוני, אבל חולים יותר נכון לעכשיו. אף אחד לא מביא להם טאבלט או שוקולד. לפעמים, במהלך החיפוש אחר חייל פצוע והרצון לעשות טוב, נכנסים אנשים לחדר, מציצים פנימה ועל פניהם עולה מין ארשת משונה של כמעט אכזבה כשהם רואים שזה סתם אזרח כמוהם. הם לא באמת מאוכזבים, אני יודע, אני יודע, ובכל זאת.

"זה לא מפגש חד-פעמי"

האווירה הכי לוהטת, כמעט הייתי אומר מסיבה אם זה לא היה ההפך הגמור, היא מול היחידה לטיפול נמרץ כללי על-שם סמי עופר, שם מאושפזים הפצועים הקשים. הרבה אנשים, משפחות, חברים, פריסה גדולה של שתייה ואוכל, מתנדבים מחלקים כריכים מעגלות ופרחים מסלסלות. לכאן מגיעות משלחות הבכירים מכל מיני מקומות.

16 מיטות יש במחלקה. ד"ר מוטי קליין, מנהל היחידה, נמרץ למרות העייפות. חמשת הפצועים שנותרו, הוא מספר, במצב קשה והם יישארו במחלקה עוד תקופה ארוכה לפני שיעברו לשיקום. "עבדנו טוב", הוא אומר, "זה הייעוד שלנו".

אני מבקש לשמוע עוד על הייעוד. תמיד טוב לשמוע מאנשים שבאמת יש להם כזה: "שמע", אומר קליין, "אם מחלקת טראומה זה ריצת מאה מטר, טיפול נמרץ זה מרתון. זה לא מפגש חד-פעמי, הרבה פעמים זו שהות ממושכת וקשה. האנשים של טיפול נמרץ - אחיות, אחים, רופאות ורופאים, זה משהו אחר, אנשים מיוחדים - לא אנשים של רפואה פרטית, אנשים שעובדים בלי שעות, הרבה פעמים בלי לראות תוצאות טובות מול העיניים. שלא כמו במחלקות אחרות, מאיתנו החולים לא יוצאים הביתה, אלא לשיקום, כך שהרבה פעמים אתה לא רואה אותם מבריאים. החוויה קשה, זו חוויה שהפצוע והמשפחה רוצים לשכוח. אנו נדרשים לתעצומות נפש".

- אתם בסדר.

"כן. אנחנו בסדר".

ציפי ג'אן היא העובדת הסוציאלית של היחידה לטיפול נמרץ (וגם של המחלקה הנוירוכירורגית). לחיילים הפצועים היא קוראת "ילדים" ולפעמים, בחיבה, "חיילצ'יקים". מה שלומך? "עוד לא יודעת, מרגישה שעוד אין לי רשות לסכם, בטח לא להתפרק - ואני גם לא אתפרק. יש המון מוטיבציה". ג'אן, תושבת מיתר, אומרת שההתמודדות האישית שלה במבצע הייתה בעיקר כששניים מבני מיתר נהרגו במלחמה. "לא היו אצלנו הרבה אזעקות". כמו כולם כאן, גם היא מפגינה פטריוטיות סורוקאית לעילא. "אנחנו רגילים להיות לא פופולריים", היא אומרת, "אבל אולי עכשיו יעריכו...".

- במה שונה עבודת העו"סית בטיפול נמרץ לעומת מחלקות אחרות?

"אתה פוגש משפחות במצב נורא קשה, הרבה פעמים מדובר באנשים צעירים, והרבה פעמים כשהם אצלנו הם לא בהכרה, כך שרוב העבודה היא מול המשפחה. זו עבודה קלאסית של התערבות במשבר. הרבה פעמים למשפחות שהבן מאושפז יש ילדים קטנים שנשארו בבית והמרחק מהם קשה, ממלא באשמה. אתה שותף וחולק רגעים מאוד קשים. יוצא גם לעבוד מול פצועים. היה לי פה חייל שהתעורר ורצה לדעת מה עם חבריו שנהרגו, אבל המשפחה לא יכלה לספר, זו הייתה התמודדות מאוד קשה".

עשרות משפחות עברו מול ג'אן במבצע האחרון. "עבדתי גם בעופרת יצוקה, אבל לא היו לנו כאלה כמויות של פצועים".

- יש לך איזו מסקנת ביניים מהמפגש עם המשפחות?

"אחד הדברים שבלט לי היה שלהרבה משפחות יש היסטוריה קרבית: הסבא לחם להקמת המדינה, האב היה חייל קרבי ואחריו הבן. משפחות מאוד שורשיות, מאוד ערכיות. בשלב הזה לא עלתה בכלל השאלה 'למה אני?', שעולה המון בתאונות דרכים, למשל. יכול להיות שזה יעלה בשלבים מאוחרים יותר. גם לא היו שאלות כמו 'מה עשינו שם, למה היינו צריכים את זה' וכולי. רוב המשפחות יודעות שאפשר להיפגע במלחמה ויש להן המון עוצמה ואפילו, לא יודעת איך לומר את זה, אמונה בצדקת הדרך. מין תחושה שאין מישהו אחר שיעשה את העבודה ולא ראוי לדרוש דבר כזה".

- לא בא לך מחלקה רגועה יותר עם יותר אירועים משמחים, כמו יולדות?

"לא חשבתי על זה אף פעם. אבל גם פה יש אירועים שמחים מדי פעם. בתחילת המבצע נפצע חייל מפצמ"ר, הוא בסדר עכשיו. אחד המפקדים שלו בא לדבר עם המשפחה, הצביע עליי ואמר להם: אתם בידיים הכי טובות. מסתבר שהוא היה מאושפז פה שלושה חודשים. לא זיהיתי אותו, כי אצלנו, אתה יודע, המאושפזים לא נראים הכי טוב. זה היה רגע יפה בשבילי".

אני נפרד מהיחידה לטיפול נמרץ ועושה עוד סיבוב. יוצא מחוזק, כמו שאומרים. עושה טוב לראות את הטוב יוצא מאנשים, חבל שבשביל זה צריך להגיע לבית חולים. סורוקה נראה כמו המקום הכי רחוק מהפייסבוק, וזה בכלל לא רע.

"או שלום או משאבים"

יום למחרת אני תופס את מנהל בית החולים, ד"ר אהוד דודסון. מה שלומך? "מצוין", הוא אומר, "הרמה האישית היא לא אישיו. אנחנו מבצעים את תפקידנו. הצוות מדהים ואנחנו מוצאים את האנרגיות והאדרנלין. מחויבות, רגשית ומקצועית, תמיד יש".

דודסון לא היה מנהל בית החולים בזמן עופרת יצוקה, אבל ההבדל בין שני המבצעים, הוא אומר, הוא קודם כול בהיקף הפגיעות ובחומרתן. "היו לנו פה 70 פינויים מוסקים, אירועים רבים שהיו רבי-נפגעים, ודרשו כמובן המון משאבים. לא רק כוח אדם, אלא גם ציוד, אבל סורוקה הוא בית חולים גדול, מספיק גדול שאפילו לא היינו צריכים להגיע לרזרבות שלנו מבחינת כוח אדם".

- יש לך הערכה כמה המבצע הזה עלה לכם?

"הערכה שעשינו בתחילת השבוע מדברת על נזק של 26 מיליון שקלים. אלה ההפסדים השוטפים, חוסר בפעילויות שגרה, עלויות כוח אדם וכולי".

- תקציב סורוקה הוא 1.4 מיליארד שקלים בשנה. מדובר ב-2%.

"נכון. אני לא אומר שזו מכה אנושה. בעמוד ענן הנזק לבית החולים היה 11 מיליון שקלים ומעולם לא קיבלנו שקל, ככה שבכל מקרה הוויכוח הוא מה הסכום שלא נקבל".

משם השיחה עוברת באופן טבעי ליחסים ולפער בין המרכז לפריפריה, שבתחום הבריאות בולטים במיוחד: לתושבי הדרום יש פחות רופאים, פחות מיטות, פחות מכונים, הם מתים צעירים יותר. לא הכול אשמת מערכת הבריאות. מדובר באוכלוסייה חלשה יותר מאשר במרכז, ואם צריך לבחור בין אוכל לילדים ובין תרופות להורים, הבחירה ברורה.

עוד דוגמה - שולית, אבל מייצגת - לפער הזה קיבלנו בשבוע שעבר. שי ניב פרסם ב"גלובס" שהנהלת סורוקה העבירה תלונה חמורה למשרד הבריאות כנגד מה שהוגדר כ"התנהלות צינית" של הנהלת בית החולים תל השומר (שיבא), במהלך צוק איתן. על-פי התלונה, הנהלת שיבא בראשות פרופ' זאב רוטשטיין, ביקשה לגרוף לכאורה הון תקשורתי ותדמיתי על חשבון תדמיתו של סורוקה ועל חשבונם של הפצועים. הפרטים מעט מביכים מבחינת תל השומר, אבל דודסון מעדיף להשאיר את זה מאחוריו בסגנון עדות ה"את מה שיש לי לומר אשמור לעצמי": "נכון, כתבנו מכתב, אני דיברתי עם אנשים, משרד הבריאות בדק. העניין מאחורינו. כל בתי החולים בישראל מצוינים".

עוד על המרחק מהמרכז: בסורוקה - שלא כמו בבתי החולים במרכז הארץ - אין מרכז סרטן. "רק התחלנו לבנות אותו", אומר דודסון, "זה עולה 170 מיליון דולר, נכון לעכשיו השגנו רק 70. אני כבר רואה את זה נעצר". ולא רק מרכז סרטן אין בסורוקה. אף שמדובר באזור עם הילודה הגבוהה בישראל, הפגייה שם מיושנת (בת 25 שנים) ולא ממוגנת. במהלך המבצע העבירו את כולם למקום אחר.

"מה צריך לקרות בשביל שתהיה לנו פגייה חדשה", שואל דודסון ועונה: "או שלום או משאבים. הראשון לא בדיוק באופק, ולגבי השני...".

- הייתה לך פה רכבת של כולם - ראש הממשלה, כל השרים, ח"כים ועוד. ניצלת את אוזנם הקשובה ואת הצהרותיהם החוזרות ונשנות על לחבק את הדרום?

"אני לא אוהב את ה'ניצלתי', אבל בוודאי. נקווה שהם לא ישכחו אותנו אחרי המבצע".

הפער לא מתבטא רק בתקציבים שנותנת המדינה. גם התורמים הגדולים, הדבר הוכח שוב ושוב, מעדיפים ששמם יתנוסס על בניין ברחוב ויצמן בתל אביב מאשר בשדרות רגר בבאר שבע. "כן", מהנהן דודסון, "המיקום הוא לא הכי אטרקטיבי בעיניהם". יוצא מהכלל הוא סמי עופר ז"ל, שתרם את מחלקת טיפול נמרץ וניתוחי לב-חזה. זה יכול להישמע קצת משונה, אבל דודסון אומר שזה שבטלוויזיה ראו הרבה את המחלקה ואת השלט עם השם כיבד את עופר ז"ל, "כמו שמגיע לו", ויכול לעזור עם התורמים העתידיים.

גם כאן דודסון אופטימי, אומר שיש התקדמות וש"ניתן לראות התעוררות". הקרן לידידות תרמה חדרי ניתוח ממוגנים, קבוצה של אנשי עסקים ישראלים תרמה מיליוני דולרים. "סורוקה", הוא אומר, "צריך להיות פרויקט לאומי. לא להפיל הכול על קופות החולים, שהן בבעיה כידוע. נקווה לטוב, שכל ההבטחות לא יישכחו עם ירידת הלהבות". אנחנו מנסים להיות אופטימיים, בהצלחה חלקית.

עוד כתבות

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות