מדד אמון הצרכנים של גלובס עלה ביולי ב-1.8 נקודות ל-81.5 נק' (1996 = 100) אחרי ירידה של 0.3 נק' ביוני ועלייה של 1.2 נק' במאי. לשם השוואה, שבועיים לאחר פרוץ מלחמת לבנון השנייה, ביולי 2006, רשם מדד אמון הצרכנים ירידה של נקודה אחת, ל-80 נק'.
נתון המגמה של המדד, שמבוסס על ממוצע נע תלת-חודשי, עלה ביולי 0.9 נק' ל-80.4 נק', לאחר עליה של נקודה אחת ביוני ועלייה של 2 נק' במאי. במילים אחרות, בחודש שעבר הציבור המשיך להתרחק מהשפל הפסימי שאפיין את המחצית השנייה של 2013, גם אם הדבר נעשה באופן איטי, ובלי הערכות נלהבות. יחד עם זאת, יש להניח כי רק בחודשים הבאים תבוא לידי ביטוי ההשפעה האמתית של המערכה בעזה על הערכות הציבור לגבי המשק בהווה והעתיד.
בסוף שנת 2006 אמון הצרכנים התאושש יחסית מהר מהשפעת המלחמה בלבנון, לאחר כמה חודשים של ירידות קלות. אולם, אותה התאוששות נרשמה על רקע הגאות בשווקים הפיננסים בעולם, והעלייה המהירה בסחר העולמי. התפתחות זו עלולה לא לחזור על עצמה הפעם, בגלל התנאים השוררים היום, שהם שונים מאד מאלה של שנת 2006. למעשה, יש אינדיקציות, גם בחודש יולי, שמאחורי החזות האופטימית קיימת פסימיות, והיא עלולה להחריף בחודשים הבאים, עם כל ההשלכות שיהיה לכך על הצריכה הפרטית. לקריאת חוברת המדד המלאה
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.