גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דיווחים: מהערב - הפסקת אש לא רשמית; הדיון על נמל בעזה יידחה, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח

ב"אל קודס" דווח שמהערב תופסק הפעילות הצבאית, ושהמשלחת הישראלית תשוב לקהיר, אולם גורם ביטחוני דחה זאת ■ חמאס: "אם הדחיינות תמשך הירי לת"א יחודש" ■ לפיד: "ישראל לא תנוח עד שתחסל את דף וחבורתו"

מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

נמצאה נוסחת הפשרה להפסקת אש? גורם המעורה בפרטי השיחות שמתנהלות בקהיר אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הושגה הסכמה בקרב המשלחת הפלסטינית, לפיה הדיון בנוגע להקמת נמל ברצועת עזה יידחה, בתמורה לפתיחת מעבר רפיח. לדברי הגורם, פתח וחמאס הסכימו על הפרטים שנוגעים להפעלת המעבר, ועל כך שהוא ינוהל בידי הרשות הפלסטינית.

הדרישה להקמתו של נמל ימי ברצועת עזה עוררה התנגדות עזה הן מצד מצרים והן מצד ישראל. ההתנגדות לדרישה הזו נובעת משני טעמים: האחד ביטחוני והשני מדיני, ומצרים פסלה אותה על הסף עוד לפני שהמשלחת הישראלית הגיעה לקהיר. מבחינה ביטחונית, מובן בקרב הצדדים שהקמת נמל תשמש את חמאס להכנסת אמצעי לחימה מתקדמים לתוך רצועת עזה. מבחינה מדינית, בישראל ובמצרים סבורים כי עצם הדיון בהקמת נמל ימי בעת הזו יהווה הישג אדיר לחמאס.

בתוך כך, הלחימה נמשכת, וכ-30 רקטות נורו במהלך היום לעבר ישראל. בתגובה הגביר צה"ל את פעילותו ברצועה ומאז שעות הלילה תקפו כוחות הצבא כ-50 יעדים ברחבי עזה, ובסך הכול יותר ממאה מאז אתמול בבוקר. בין השאר, כך לפי דובר צה"ל, הותקפו שני בתי מפקדים בחמאס, עשרה חדרי פיקוד, שני מתחמי אימונים, אתר לייצור אמצעי לחימה ושבעה בורות שיגור.

מוקדם יותר מסרו מקורות מצריים המעורים במגעים לעיתון הפלסטיני "אל-קודס" כי ישנן הסכמות בלתי כתובות להפוגה בלחימה מצד בשני הצדדים החל משעות הערב, במקביל להמשך הדיונים על מתווה מוסכם להפסקת אש ארוכת טווח. "שיגור הרקטות מרצועת עזהלעבר ישראל ותקיפות חיל האוויר הישראלי בתגובה ייפסקו הערב לחלוטין, במקביל לשובה של המשלחת הישראלית למשא ומתן לקהיר להמשך הדיונים על הפסקת אש קבועה". עם זאת, מירושלים טרם התקבל אישור לכך שהמשלחת הישראלית אכן תצא היום למצרים. גורם ביטחוני ישראלי אף טען אחר הצהריים שכל עוד יש אש, ישראל לא תחזור למו"מ בקהיר. "לא מנהלים משא ומתן תחת אש", אמר.

"המשלחת הפלסטינית בשיחות מסרה למתווכים המצרים כי במידה ותימשך הדחיינות הישראלית, היא תעזוב מחר את קהיר, מה שיאפשר לארגונים בשטח להרחיב את טווח הירי עד לתל אביב", כך אמרו היום גורמים בחמאס לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר". אף שמדובר במקור מהימן, ייתכן והאמירה הזאת נועדה רק "להפגין שרירים".

אחד מנציגי הג'יהאד האיסלאמי במשלחת הפלסטינית, חאלד אל-בטש, מסר כי ישנם דיבורים על הפסקת אש למשך 72 שעות נוספות, אך הוסיף שטרם הוחלט על כך.

המקורות שהתראיינו ל"אל קודס" ציינו עוד כי הפלגים המרכזיים בעזה - חמאס והג'יהאד האיסלאמי - עצרו את האש במסגרת רגיעה בלתי מוכרזת, אך קבוצות קטנות ממשיכות עדיין בשיגורים. לפי המקורות, הפלגים עדכנו את מצרים כי הם מחויבים לרגיעה כדי לאפשר את המשך הדיונים סביב מסמך הדרישות הפלסטיניות, "שנשאר המסמך היחיד לדיון לאחר שהיוזמה המצרית בוטלה".

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר הערב (שבת) לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי הוא טרם קיבל באופן רשמי מועד לחידוש השיחות בקהירעם הישראלים, אך הוא מעריך כי מחר יחודשו השיחות בנוכחות המשלחת הישראלית.

שר האוצר, יאיר לפיד, אמר היום כי "ישראל לא תנוח ולא תשקוט עד שתמצא ותחסל את מוחמד דף וחבורתו".

"כמו שארצות הברית לא שקטה ולא נחה עד שמצאה וחיסלה את בן לאדן, כך ישראל לא תנוח ולא תשקוט עד שתמצא ותחסל את מוחמד דף וחבורתו על מה שהם עוללו לילדי ישראל ולילדי עזה בשבועות האחרונים", הוסיף לפיד.

הירי נמשך - וגם תקיפות צה"ל

הירי מרצועת עזה התחדש בשעות הבוקר המוקדמות אחרי לילה שקט לחלוטין, אולם במספרים נמוכים יותר ביחס לשבועות האחרונים. מעט לפני 7:00 בבוקר שוגרו מרצועת עזה לשטח ישראל חמש רקטות, והן התפוצצו בתחומי המועצות האזוריות שדות נגב ואשכול. כולן התפוצצו בשטחים פתוחים בלי לגרום לנפגעים או לנזק. הירי המשיך לאחר מכן לאורך כל שעות היום לעבר ישובי עוטף עזה.

בתגובה להמשך הירי, צה"ל תקף הלילה והבוקר כ-40 יעדים ברחבי הרצועה, ובסך הכול מאה מאז אתמול בבוקר, אז חודש הירי עם פקיעתה של הפסקת האש. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען", מטוסי חיל האוויר תקפו והרסו שלושה מסגדים ושני בתים ברצועה: שני מסגדים במחנה נוסיראת - שם דווח על שלושה הרוגים - ומסגד נוסף בשכונת זייתון בדרום העיר עזה, ובתים בשכונת א-צברה ובבית להיא.

בשעות הבוקר המאוחרות דווח כי שני פלסטינים שרכבו על אופנוע במחנה הפליטים אל-מע'אזי במרכז רצועת עזה הותקפו ונהרגו. בנוסף, הופצצו כמה אזורים חקלאיים, בהם בג'בל א-ריס במזרח עזה.

בין אם תושג הסכמה על הפסקת הירי ובין אם לא, חמאס ממשיך לאיים כי ביכולתו להמשיך להילחם בישראל עוד זמן רב. בכיר חמאס, מושיר אל-מצרי, אמר היום כי "ההתנגדות מוכנה למערכה ארוכה והיום היא מנהלת את הקרב בשלווה". הוא הוסיף כי על מדינות ערב "לפעול לסיכול התכניות הישראליות על ידי תמיכה בדרישות הפלסטיניות". לדבריו, "הדרך להגיע לרגיעה עוברת בהשגת דרישות ההתנגדות עליהן החליטה פה אחד המשלחת הפלסטינית לקהיר".

גם גורמים אחרים בארגון הטרור ניסו לגלות עמידה איתנה מול ישראל. באתר "פלסטין היום" צוטט אחד מדוברי חמאס, פאוזי ברהום, אומר: "אין חזרה לאחור. 'ההתנגדות' תמשיך בכל הכוח". לדבריו, "הולכת השולל וההתעקשות הישראלית לא מועילה לה. 'ההתנגדות' לא תוותר על שום דרישה מהדרישות הפלסטיניות להפסקת האש".

אחד מחברי המשלחת הפלסטינית לקהיר, קיס עבד אל-כרים אמר אמש לסוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה כי השיחות עם הישראלים "מוקפאות עד ערב יום שבת". לדבריו, "השיחות העקיפות עם המצרים לא השיגו שום דבר חדש במהלך יום שישי. ייתכן שהמצב יישאר כמו שהוא עד יום שבת בערב מפני שיום שבת הוא יום חופש אצל היהודים, שבו הם אינם עובדים". בעניין זה, האשים היום בכיר חמאס עיזת א-רישק כי על אף שהיהודים שובתים בשבת, הם ממשיכים לתקוף ברצועה.

עוד כתבות

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

הפגנת חרדים נגד גיוס בני ישיבות,ירושלים / צילום: Reuters, Ammar Awad

מהתקציבים שייעצרו ועד לדיוני החירום באוצר: כל מה שכדאי לדעת על הצו הדרמטי בנוגע לחוק הגיוס

בהתאם לצו הביניים שהוציא בג"ץ, תקצוב הישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים ייעצר כבר בשבוע הבא ● בשלב זה, התמיכה בכ-44 אלף תלמידי ישיבות צפויה להיעצר ● באגף החשב הכללי במשרד האוצר, שאמונים על ביצוע התשלומים מתקציב המדינה, מתכוונים ליישם את הצו במועד ● איך זה יעבוד? גלובס עושה סדר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

איל וולדמן / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

שר החינוך התקפל ולאיל וולדמן יוענק פרס ישראל

לפני מספר שבועות הודיע שר החינוך יואב קיש כי הוא מבטל את טקס פרס ישראל, זאת בין היתר על רקע הפרסומים כי אחד מן הזוכים הוא היזם איל וולדמן ● כעת, חזר בו קיש מעמדתו והוא מכריז כי הטקס יתקיים כסדרו בשדרות ● ומי עוד בין הזוכים?

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס