גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נתניהו שב לשדה הקרב

הסתיימה הפסקת האש הפוליטית, רה"מ עוד יתגעגע ל"צוק איתן"

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

עבור תושבי הדרום, ירי החמאס אתמול היה אות הכניסה לממ"ד. שרי הקבינט, לעומת זאת, ראו בו את יריית הפתיחה לעונת הציד. אם בשלושת הימים האחרונים המתינו במערכת הפוליטית בשקט לראות לאן מתקדם המו"מ עם חמאס, אתמול זה התברר: לשומקום. לא למלחמה, לא לשלום. דווקא השלישיה השקולה - נתניהו-יעלון-גנץ - שזכתה לשבחים מהתקשורת, לא הביאה את התוצאה בינתיים. הם אולי התחזקו בעיתון, אבל נחלשו בשטח. ישראל שילמה מחיר כבד בדם חייליה, ותוצאות אין. חמאס ממשיך להתיש את ישראל, ונתניהו מתיש את כולנו.

נתניהו איבד במערכה הזו שני יתרונות מובהקים: את היותו מר ביטחון, כשגם אחרי חודש של לחימה לא הצליח להביא את המערכה לשורה מסכמת. הצוק אולי איתן, אבל המצב לא; ואת היותו מר אמריקה, כשהביא אותנו לשפל חדש ביחסים מול אובמה וארה"ב.

השבחים שקצר רה"מ על השגת הסכמה רחבה בעולם ובקבינט חלפו ויחד איתם גם הקונצנזוס, תמיכת תושבי הדרום שיפגינו הערב בכיכר רבין ושתיקת שרי הקבינט. אפילו את בוז'י הרצוג נתניהו איבד. יו"ר העבודה הוא אחד הזהירים במערכת. אם הרצוג תוקף את נתניהו, סימן שקורה פה משהו.

בעליהום הזה השתלבו שרי הקבינט. הם מריחים את התבוסה וחוששים להיצרב בתודעה כחלק ממנה. בינתיים ליברמן ובנט יורים מנשק קל. הם מדברים על מה שצריך לעשות ולא מותחים ביקורת על נתניהו, אבל אין ספק שהם עוד לא אמרו את המילה האחרונה. את הפצצות מונחות הלייזר והקלפי הם שומרים למועד מאוחר יותר. כמו שאומרים בצבא, הם יגיבו במקום ובזמן.

ליברמן בינתיים מכין לעצמו אופציות. הוא משגרר את כרמל שאמה לפאריז והופך את הOECD למיצובישי מודל 2014, ומפטר את יאיר שמיר מהכנסת כדי לחזק את הסיעה בח"כ נוסף. יותר משליברמן רוצה למוטט את החמאס הוא רוצה למוטט את שלטון נתניהו.

בחודש האחרון, כשרשם התחזקות, קירב אליו נתניהו את לבני ובוגי והרחיק את השאר ובעיקר את שר החוץ. כדרכו, כשהוא חזק, משפיל רה"מ את סביבתו. כשהוא חלש הוא מתחנן לעזרה. עכשיו כשהוא מגמגם, כולם יחכו לו בסיבוב. שלבני ובוגי יצילו אותך, הם יאמרו לו, וילמדו אותו מחדש את משמעות המילה אינתיפאדה. בינתיים כולם משפרים עמדות ורצים לתקשורת עם תוכניות גאוניות להצלת המצב. איך לא חשבו על זה קודם.

נראה שאפשר להצביע על אתמול כקו פרשת מים. הירי כרסם לא רק בהרתעה הישראלית, אלא גם במעמדו של נתניהו. את המלחמה הוא ינהל מעכשיו בשתי חזיתות: אחת מול חמאס, אחת על הקריירה שלו. אם הוא יפסיד בקרב הזה, הוא הוא יהפוך לאזרח מודאג בקדנציה הבאה.

הפעם הבאה שבה ייבחנו הדברים תהיה ביום שני, עם תום הפסקת האש. השאלה מי ישתגע קודם - החמאס שיפתח באש, או אזרחי ישראל שהחופש הגדול שלהם הולך ונמוג.

האפס המוחלט

הנחת היסוד של יאיר לפיד, על פיה מה שלא הולך בכוח הולך בעוד יותר כוח, מתבררת כשגויה. זה תופס לגבי רצועת עזה ותקף גם לגבי הצעת חוק מע"מ אפס. אולי עכשיו, אחרי שהחרדים הצליחו לטרפד את הדיונים על חוק מע"מ אפס עד ספטמבר, לפיד יבין שאת עוצמת הכוח שאפשר להפעיל בעזה, אי אפשר להפעיל על ועדת הכספים.

גם אחרי שנה וחצי בכנסת, ביש עתיד לא מבינים את המשחק הפוליטי. הניסיון לקדם חקיקה כל כך שנויה במחלוקת בפגרה מלמדת שאין להם מושג ירוק איך הכנסת עובדת. אם במהלך המושב לא היה להצעה רוב, קל וחומר שאי אפשר יהיה לגייס ח"כים בחופשה, כשחצי מהם בחו"ל, והחצי השני מתנגד מלכתחילה. מצד שני, המפלגה שהבטיחה פוליטיקה חדשה הפנימה דווקא ערכי הפוליטיקה הישנה, וסגרה דיל עם סלומינסקי על תמיכת הבית היהודי בחוק תמורת העברת עשרות מיליוני שקלים להתנחלויות.

במקביל, נעשה ניסיון לקנות את חברי הכנסת החרדים שהגישו אלפי ההסתייגויות. את ההצעות שהועברו לחרדים על ידי שליחיו של לפיד מגדיר מוביל ההתנגדות בוועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כמגונות, ככאלו שנועדו להיטיב עם המגזר החרדי, ולא נוגעות כלל להצעת החוק. זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי, והחרדים דחו את ההצעות. את מה שגפני שכח לפיד עוד לא למד ואולי גם לא ילמד.

גפני, יו"ר ועדת הכספים לשעבר, מסתובב במסדרונות הכנסת מ-88. אחרי ששרד 26 שנה של פוליטיקת חרדים, ההתמודדות עם לפיד קטנה עליו. הוא יודע את תקנון הכנסת על בוריו, ויחד עם ח"כ יעקב ליצמן ששימש גם הוא יו"ר הוועדה, הם עושים לשר האוצר בית ספר. כשם שלפיד להוט לאשר את החוק, שניהם נחושים לעשות כל מאמץ שהוא לא יעבור. גם עם שאר סיעות האופוזיציה לא הושגו פשרות.

מחוץ לוועדה השבוע נתקל ח"כ עיסאוי פריג' ממרצ, באורי שני, מקורבו של לפיד. "אני יודע מה יצא לכולם מהמע"מ אפס, אבל לא הבנתי מהמקבלים הערבים", שאל פריג'. את האפס, ענה לו שני.

צריך לומר ביושר: לפיד בחור אמיץ. נדרש הרבה אומץ להגיד שהנגידה לא מבינה, שהנגיד לשעבר טועה, ושחברת הדירוג S &P לא מבינה כלום. ואולי זו טיפשות. המחשבה של לפיד שיוכל לנצח את השועלים הפוליטיים ואת עדר הכלכלנים שקולם נצרד מלזעוק שמדובר בחוק רע, רק בזכות העובדה שהוא יודע להשמיע מסרים בצורה מרשימה- מוטעית מיסודה. שר האוצר הוא מומחה גדול לטלוויזיה אבל מומחה קטן בכנסת. הוא היה ונשאר שליח ערוץ 2 לממשלה.

הזחיחות שמאפיינת את לפיד הוחלפה בשבוע האחרון ברצינות. את חיתוך הדיבור הסחבקי החליף דקלום מונוטוני של מסרים קבועים. לפיד הנמיך את הקול, שינה את האינטונציה והסתער כלוחם קומנדו על האולפנים בתפקיד המומחה לענייני ביטחון. את כמות השעות שהשקיע השבוע בניסיון להעביר מסרים ביטחוניים ומדיניים, הוא לא עשה במשך כל תקופת כהונתו כשר אוצר עם מסרים כלכליים.

הבעיה של לפיד שמסרים ביטחוניים לא מתלבשים עליו. הוא לא נתפס אוטנטי. גם אם יעשה את המבט הרציני ביותר בעולם, ככתב במחנה שלא החזיק נשק, המסר שיוצא מפיו נשמע מזוייף. קשה לדמיין את מוחמד דף רועד מפחד בבונקר חמש קומות מתחת לאדמה, כשלפיד מיישיר מבט למצלמה ומבטיח שישראל תגיע אליו.

בעוד שר האוצר מדבר על ביטחון במקום לקדם עניינים כלכליים, השר סילבן שלום, מטפל בצרות הכלכליות בדרום. שלום נבחר השבוע לעמוד בראש הצוות לשיקום יישובי עוטף עזה ושדרות. כל השבוע התרוצץ שלום בדרום וכבר העביר בממשלה שורה של תוכניות. שלום ממשיך במרץ להפוך את משרד הנגב והגליל שהיה פעם שולי וזניח למשרד שיריבו עליו בקואליציה הבאה.

חזרה למע"מ אפס. הממשלה לא תיפול אם לא יעבור החוק. היא תפרם ותתפר מחדש. אחרי החגים ינסה שוב נתניהו לקדם את צירוף החרדים לקואליציה במקום יש עתיד. מאחורי הקלעים המאמצים ושיחות ההסדרה לא פסקו לרגע. באחרונה אפילו התקיימה פגישה בין גפני לליברמן. הוא היחיד שמונע מהמהלך הזה לצאת אל הפועל. כרגע הוא מתנגד לכניסתם לקואליציה אבל במערכת הפוליטית מעריכים שליברמן יעדיף את החרדים על פני בחירות. אם גפני צריך להמר- הוא שם את הכסף על שינויים בקואליציה.

זה מסביר את ההתנהלות של נתניהו עם מע"מ אפס. הוא נותן לחרדים להשתולל בוועדת הכספים באין מפריע, ולגרש את לפיד מהקואליציה. אולי לקראת חנוכה הם יצליחו. הלפיד יצא מהממשלה עם המע"מ אפס, ייכנסו החרדים ונתניהו יזכה לשנה נוספת של שקט. זה יהיה הנס שלו ושלהם. בפני לפיד יעמדו שלוש ברירות אכזריות: לוותר על המע"מ אפס, לפרוש לאופוזיציה בלי הישג, או לשבת עם החרדים בממשלה. אבל עכשיו הם לא מוכנים לשבת איתו.

בקואליציה כבר מפנטזים על כניסה לנעליו של לפיד. מי אמר שאין מוכנות בעורף. כרגע מוזכרים שמותיהם של שטייניץ וארדן. שטייניץ מתגעגע לתפקיד שעזב, ואם לומר את האמת, הוא היה יותר אחראי מלפיד. אולי כצ'ופר על כך שהסתפק במשרד לאיומים אסטרטגיים, יעניק לו נתניהו את משרד האוצר. מנגד, ארדן צובר באחרונה נקודות זכות בלשכת רה"מ.

נתניהו גילה שתענוג לעשות עם שר התקשורת עסקים. תמורת רוח גבית בפירוק רשות השידור הוא מתהפך ומיישר קו עם נתניהו בקבינט פעם אחר פעם. אולי עכשיו יבטיח לו עזרה בקידום השיחות הבינלאומיות תמורת מיכה בהסכם הפסקת האש. ההחלטה של גדעון סער לפתוח חזית מול נתניהו עלולה להתברר לו כמוקדמת מדי. בבורסת השמות שמו לא מוזכר. נתניהו עושה לשרים פוליטיקה של בי"ס יסודי. לו לפיד היה בשיעור, הוא היה מביע התנגדות להפסקת האש, ומקבל בתמורה תמיכה של נתניהו במע"מ אפס.

פרופיל נמוך

בעוד לפיד מזמין עדרים של צלמים וכתבים לסיוריו בשדרות ובאשקלון, משה כחלון מסובב בגיזרה בשקט כדרכו, הרחק מעיני התקשורת. בשבועות האחרונים ביקר בעוטף עזה, באשדוד, בנתיבות, נפגש עם תושבים, ביקר פצועים בשיבא, ניחם אבלים, הגיע ללוויות.

כחלון לא מנסה להתחפש לאיש ביטחון. כל עוד סדר היום הביטחוני שולט הוא מוריד פרופיל. ההכנות להקמת המפלגה החדשה לא פסקו אבל את חוגי הבית הוא עצר בינתיים. כחלון עובד בשיטה האמריקאית: ארבע שנים אתה בחוץ, ארבע שנים אתה עושה פגישות. לפני כשנה היה זה כחלון שיזם פגישה עם פרופ' מנואל טרכטנברג לקראת כניסתו לתפקיד במכללת נתניה. זה היה עוד לפני שהחליט להקים את המפלגה החדשה וענייני פוליטיקה לא היו על הפרק. כשהודיע יו"ר הות"ת השבוע על פרישה מתפקידו, היה מי שנזכר בקשר הזה והעלה ספקולציה, כפי שפרסם אדריאן פילוט בגלובס, שפניו של טרכטנברג מועדות למפלגה החדשה של כחלון. השניים, דרך אגב, לא דיברו מאז.

באופן טבעי תהווה המפלגה החדשה מקלט להשערות נוספות של פורשים בעלי אספירציות פוליטיות בשנה הקרובה: הליכוד בבחירות הבאות יחתך בשליש לפחות, מה גם שהתמודדות בו מחייבת פריימריז, חוויה מפוקפקת שכוללת חתונות, בר מצוות ולחיצות יד לחברי מרכז שבדיוק סיימו לאכול את העוף בידיים; גם בעבודה יהיה פריימריז אכזרי ולא נראה שכבל, מרגלית או ברוורמן יפנו את הכיסא לטרכטנברג בקלות; המפלגה של בנט היא מועדון חברים סגור, וממילא קשה עד בלתי אפשרי לדמיין את הפרופ' עולה לרגל למערת המכפלה יחד עם אורית סטרוק; וכשיש יש עתיד צפויה גם היא להיחתך בחצי לפחות וכשללפיד תהיה מחויבות לסידור עבודה לחבריו במקומות הספורים שיישארו, נראה שהמפלגה החדשה של כחלון היא היחידה שמאפשרת לחלום על כניסה לפוליטיקה ללא פריימריז או מאמצים מיותרים.

הפרסום על הצטרפותו של טרכטנברג לא הזיק לשני הצדדים. לכחלון, שנעלם מהרדאר בזמן המלחמה, אין מה להפסיד מחזרה לכותרות, ולפרופ' מהות"ת זה רק יכול להעלות את המחיר. זה קצת מזכיר את המקרה של גלנט: כשהרייטינג שלו עלה באולפנים הפתוחים הוצע לו להתמנות ליו"ר צים.

בדיוק כמו במע"מ אפס, הכלכלן המוכשר רוצה ליצור ביקוש כבוש. אחרי שפספס את הבחירות האחרונות ולא פרש מתפקידו בזמן, החליט הפעם טרכטנברג לצאת לשופינג בשוק כבר עכשיו. מבצע צוק איתן נגמר, המאבק על מקום בפוליטיקה מתחיל.

עוד כתבות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP (Mosa'ab Elshamy), אתר החברה, שאטרסטוק

באפריקה הצעירים מנצחים, וביפן מייצרים חיתולים רק בשביל קשישים

בסנגל בוחרים נשיא חדש וצעיר, ובאירופה רוצים להפקיע את הריבית הרוסית ● בינתיים, סין נזכרת שהיא אינה רוצה בחורבן המערב, וארה"ב מנסה למנוע את מושחתי העולם מלהלבין בנדל"ן ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם 

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

דובר צה''ל, תא''ל דניאל הגרי / צילום: דובר צה''ל

דובר צה"ל: בכיר בחמאס חוסל בביה"ח שיפא

נזק נגרם לחצר בית בשלומי אחרי רצף אזעקות בגליל המערבי • דיווח: ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק, 2 נפצעו • בית הדין בהאג הורה לישראל להכניס סיוע לעזה ללא הגבלה • מוקדם יותר: פצוע בינוני בפיגוע ירי בכביש 90 מצפון ליריחו • עדכונים שוטפים

חיילים צרפתים מפטרלים בפריז / צילום: Reuters, Benoit Tessier

באירופה מתכוננים לאירוויזיון ואולימפיאדה תחת חשש כבד מחטיפות ופיגועים

אירוויזיון במאלמו, אליפות היורו בגרמניה ואולימפיאדה בפריז: שורת האירועים ההמוניים באירופה הקיץ, במקביל למלחמה בעזה והסיכון הגבוה לטרור איסלמי, מעלים את הכוננות בה לשיאים חדשים ● האמצעים שעל הפרק: שימוש ברחפנים והחזרת הנוכחות המשטרתית בגבולות

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

מתחם חזית הים בחיפה / הדמיה: מן-שנער-יעד אדריכלים

נסגר המכרז הראשון של רמ"י בחזית הים בחיפה: כמה תשלם הזוכה?

יורו ישראל זכתה במכרז של רמ"י על קרקע של 23 דונם, להקמת 500 יחידות דיור ושטחי מסחר באחד מהמתחמים המסקרנים בישראל ● החברה תשלם על הקרקע, הסמוכה לבית החולים רמב"ם בחיפה, כ-205 מיליון שקל כולל הוצאות פיתוח

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

חרדים בלשכת הגיוס / צילום: מיטב ודובר צה''ל

בג"ץ: לעצור תשלומים לישיבות שתלמידיהן לא מתגייסים החל מה-1 באפריל

בג"ץ הוציא את צו הביניים בשל היעדר מקור חוקי להעברת התשלומים ● וכעת, מיום שני הקרוב יופסק התקצוב לתלמידי ישיבות שחייבים בגיוס ● השופטים אימצו עמדה מחמירה מזו של היועמ"שית ● התנועה לאיכות השלטון: "צו הביניים הזה מהווה צעד תקדימי בדרך לשוויון, וציבור המשרתים מודה לבית המשפט על החלטתו החשובה"

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו