נעילה שלילית בבורסה; בריינסווי קרסה 8%, פרוטליקס 6.75%

ירידות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ עזריאלי, שטראוס, דיסקונט, הבינלאומי ופרוטרום פרסמו דוחות

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה נחתם היום (ד') בירידות במדדים המרכזיים, כשמצד אחד המסחר הוושפע מהמשך המגמה החיובית בוול סטריט אמש ומנגד מההסלמה המחודשת בלחימה מול החמאס בעזה. באירופה ובוול סטריט נרשמות ירידות שערים. מחזור המסחר הסתכם בכ-975 מיליון שקל.

ירי הרקטות לעבר ישראל נמשך גם היום בעוד גורם מדיני מאשר כי ישראל ניסתה לחסל אתמול בערב את בכיר החמאס מוחמד דף. הבוקר יורטו רקטות בשמי אשדוד ואשקלון. לא דווח על נזק או על נפגעים. אזעקות נשמעו הבוקר במועצה אזורית אשכול ובאזור אשדוד ואשקלון, כאשר רקטות נפלו בשטחים פתוחים. צה"ל מתגבר כוחות בדרום רצועת עזה. התגבור כולל כלים כבדים, בהם טנקים ונגמ"שים. 11 פלסטינים נהרגו ברצועת עזה מאז חידוש הלחימה אמש - כך נמסר ממשרד הבריאות הפלסטיני ברצועה. בכך, עלה מניין ההרוגים הפלסטינים מתחילת מבצע "צוק איתן" ל-2,028.

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול בעליות שערים, לאחר ששלשום הסתיים המסחר במגמה חיובית ומדד הנאסד"ק העפיל לשיא של כ-14 שנים. באירופה נרשמו אתמול עליות במרבית המדדים המובילים. כיוון המסחר הושפע בנוסף גם מנתוני מאקרו מהותיים שפורסמו לפני פתיחת המסחר.

עונת הדוחות נמשכת

עונת הדוחות נמשכת ואתמול דיווחו לאחר סיום המסחר החברות מבני תעשיה , דור אלון ואזורים.

הבוקר דיווחה פרוטרום כי מכירות החברה ברבעון השני של 2014 צמחו בכ-29.3% לכ-218.1 מיליון דולר והרווח הגולמי צמח בכ-28.5%. הרווח הנקי צמח בכ-44.5% לכ- 25.5 מיליון דולר.

קבוצת עזריאלי דיווחה הבוקר היום על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני לשנת 2014 . החברה רשמה גידול של כ-5% ברווח הכולל לרבעון לרמה של כ-247 מיליון שקל לעומת רווח כולל בסך של כ-235 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי של החברה ירד בכ-6%.

בנק דיסקונט דיווח הבוקר כי הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2014 הסתכם בסך של 192 מיליון שקל, לעומת 263 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה בשיעור של 27%. עם זאת, בנטרול השינויים בעתודה לפיצויים, בעיקר בשל ההפרשה לתוכנית פרישה של עובדים, היה הרווח ברבעון השני מסתכם בסך של 313 מיליון שקל, עלייה של 19.0%. (לכתבה המלאה)

חדשות רעות לפרוטליקס : ה-FDA אישר לחברת התרופות סאנופי לשווק תרופה לטיפול במחלה הגנטית הנדירה גושה. תרופת הדגל של פרוטליקס מטפלת בגושה.

חברת שטראוס דיווחה היום כי הרווח התפעולי (EBIT) הסתכם בכ-172 מיליון שקל ברבעון השני (שיעור של כ-8.9% מהמכירות) קיטון של כ-6.3% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווחיות התפעולית ירדה בכ-0.2%.

מניות טאואר ופריגו עלו על רקע פערים חיוביים מול ניו יורק.

המגעים על עסקת העברת השליטה בהפניקס מקבוצת דלק לידי משפחת קושנר האמריקאית יוארכו ב-45 יום נוספים. כך נודע ל"גלובס". זאת לאחר שבעקבות הלחימה במבצע "צוק איתן", שעיכבה את הטיפול בעסקת העברת השליטה בהפניקס, לא הספיקו הצדדים להשלים מספר מהלכים שנדרשו לצורך חתימה על הסכם מחייב לרכישת השליטה (47%) בקבוצת הביטוח והפיננסים. הצדדים סיכמו על הארכת תקופת הבלעדיות ב-45 ימים, בהתאם למזכר הבנות עליו חתמו בתחילת יולי.