רווחי טן כמעט הוכפלו במחצית 2014 ל-17.3 מיליון שקל

זאת, הודות להתייעלות שהביאה לירידה בהוצאות

אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי
אליעזר פישמן / צלם: תמר מצפי

למרות ירידה של כ-5% בהכנסותיה, הצליחה רשת תחנות הדלק טן להכפיל את רווחיה במחצית הראשונה של השנה, לכ-17.3 מיליון שקל. זאת, בין היתר הודות לתוכנית התייעלות שהחלה בסוף השנה שעברה.

טן, הנמצאת בבעלותו של אליעזר פישמן ומנוהלת על ידי ערן וקנין, סיימה את המחצית עם הכנסות של 556 מיליון שקל, ובמקביל רשמה גידול של 3% ברווח הגולמי, ל-84.5 מיליון שקל. בחברה מציינים כי העלייה נבעה ברובה מקיטון בהפסדי המלאי כתוצאה משינוי בתנאי השוק, וכן משיפור במרווחי המכירות בחלק מהמוצרים.

בהתאם לתוכנית ההתייעלות, נרשמה ירידה של 20% בהוצאות הנהלה וכלליות, לכ-9.4 מיליון שקל, וכן ירידה קלה של 3% בהוצאות מכירה ושיווק, לכ-53.4 מיליון שקל. על רקע זה, הרווח מפעולות רגילות זינק בכ-40% לכ-22.4 מיליון שקל, וה-EBITDA עלה בכ-31% לכ-28.3 מיליון שקל. בשורה התחתונה, חתמה החברה - שבבעלותה 49 תחנות דלק ברחבי הארץ ו-18 חנויות נוחות - את המחצית הראשונה של 2014 עם זינוק של 90% ברווח הנקי.

וקנין אמר היום כי "כחלק מתהליך הפיתוח העסקי והרחבת פריסת הרשת, חנכה החברה במהלך הרבעון השני ארבע תחנות נוספות וחנות נוחות אחת, וזאת בניגוד למגמת ההאטה במשק שפגעה בענף הקמעונאות. במהלך הרבעון הגדילה טן את רווחיה כתוצאה מתוכנית התייעלות רחבה שהחלה בדצמבר 2013, שמטרתה שיפור ביצועי החברה ושמירה על רמת הוצאות קבועה, למרות הגידול במספר התחנות".

אליעזר פישמן הוא בעל השליטה ב"גלובס"