תכנון המס של ברגר קינג: במו"מ למיזוג עם טים הורטונס הקנדית

‎‎אם יתקיים המיזוג, תעביר ברגר קינג את פעילותה לקנדה ותהיה החברה ה-21 בתוך שנתיים שעוזבת את ארה"ב לטובת מדינה עם מס חברות נמוך יותר‏

הלוגו החדש של ברגר קינג / צילום: עמוד הפייסבוק של החברה
הלוגו החדש של ברגר קינג / צילום: עמוד הפייסבוק של החברה

‎‎ברגר קינג וורלדווייד, רשת מסעדות ההמבורגרים השנייה בגודלה בארה"ב, מנהלת שיחות על רכישת רשת בתי-הקפה הקנדית טים הורטונס, תוך העברת המטה שלה לקנדה. מדובר בעוד מקרה של חברה אמריקאית שמעוניינת ברילוקיישן למדינה עם מסים נמוכים יותר.

‏ברגר קינג, שנשלטת על-ידי חברת ההשקעות ‏‎3G Capital‎‏, תיצור את רשת המזון המהיר השלישית בגודלה בעולם אם היא תתמזג עם טים הורטונס, מסרו שתי החברות. מס החברות בקנדה הוא 26.5% מול 40% בארה"ב, לפי אתר חברת ראיית החשבון והייעוץ ‏KPMG‏.

‏העסקה צפויה לחדש את הדיון במגמת העברת המטות של חברות אמריקאיות לחו"ל כדי ליהנות ממס חברות מופחת. מתחילת 2012 הודיעו או ביצעו מעבר כזה לפחות 21 חברות אמריקאיות - מתוך סך של 51 מעברים כאלה בלבד ב-30 השנים האחרונות.

בחודש שעבר מתח על כך ביקורת הנשיא ברק אובמה, ועוזריו אמרו כי הממשל ינקוט אמצעים כדי לרסן את התופעה.

‏‎3G Capital‎‏ תהיה בעלת מניות השליטה בחברה המאוחדת החדשה, ויתר המניות יהיו בבעלות בעלי המניות הקיימים של שתי החברות, לפי ההודעה שלהן. שתי הרשתות ימשיכו לפעול כמותגים עצמאיים.

‏החברה המאוחדת תיהנה ממכירות שנתיות של כ-22 מיליארד דולר ותפעיל 18 אלף מסעדות ב-100 מדינות. העסקה כפופה למשא-ומתן, ושתי החברות לא יפרסמו דבר עד שהיא תושג או שהמגעים ייכשלו.

‏ממחצית יוני עד סוף יולי, כאשר אובמה החל למתוח ביקורת על עסקאות העברת מטות חברות מחוץ לארה"ב, לפחות 5 חברות גדולות הכריזו על תוכניות לבצע מעבר כזה, ביניהן ‏AbbVie‏ ומדיטרוניק.

‏טים הורטונס מפעילה כ-4,500 בתי-קפה/מסעדות בקנדה, והיא מרחיבה את קווי מוצריה כדי להגדיל מכירות. מניית החברה שפועלת מאוקוויל, אונטריו, עלתה ביום שישי שעבר ב-2.8% לשיא של 68.78 דולר קנדי (62.8 דולר אמריקאי). החודש דיווחה החברה על תוצאות רבעוניות שהיכו את התחזיות, ומסרה כי רווחיה בשנת העסקים 2014 יעלו אולי על הקצה העליון של טווח התחזיות.

‏בתחילת חודש זה דיווחה ברגר קינג על ירידה של 6.1% ברווחיה ברבעון השני שלה, ל-261.2 מיליון דולר. מכירות המסעדות הוותיקות שלה בארה"ב ובקנדה עלו ב-0.4%. החברה מנסה לצמצם את כמות מוצריה כדי שהמטבחים במסעדות יהיו פחות מורכבים ומהירים יותר.

מניית ברגר קינג עלתה ביום שישי האחרון ב-1% ל-27.11 דולר. מתחילת שנה זו עלתה המניה ב-19%.

‏ברגר קינג הונפקה מחדש בבורסת ניו-יורק ב-2012. לפני כן היא הפכה לרכישה פרטית של ‏G‏3 ב-2010. חברת השקעות זו מניו-יורק קיבלה 1.4 מיליארד דולר מההנפקה המחודשת, ונשארה בעלת 70% ממניות ברגר קינג. ‏‎‎‏

ברגר קינג
 ברגר קינג