הניצחון של רשת ויקטורי: עלייה במכירות בתקופת "צוק איתן"

בשורה התחתונה, רווחיה של ויקטורי צמחו ברבעון השני ב-13% ל-5.2 מיליון שקל

‎‎המשך התרחבותה של רשת הדיסקאונט ויקטורי , שבשליטת משפחת רביד, תמכה בתוצאות חיוביות שהציגה החברה ברבעון השני ובמחצית הראשונה של 2014. ‏בשורה התחתונה, רווחיה של ויקטורי צמחו ברבעון השני ב-13% ל-5.2 מיליון שקל, ובמחצית השנה התחזקו בכ-8% ל-10 מיליון שקל.

‏ויקטורי מציגה בדוחות צמיחה מרשימה בהיקף המכירות שלה, ואלה קפצו בתקופת הרבעון השני ב-23.5% ל-224 מיליון שקל, ובמחצית השנה ביותר מ-18% ל-426 מיליון שקל - שיפור שבעיקרו מיוחס לפתיחת סניפים חדשים. ‏

הרשת מחזיקה כיום ב-27 סניפי סופרמרקט בשטח של 26 אלף מ"ר, לעומת 20 סניפים בשטח של 20.5 אלף מ"ר שהיו בידיה בסוף המחצית הראשונה של 2013. מכירות הרשת בחנויות זהות רשמו במחצית השנה עלייה מינימלית של 0.1%, ובתקופת הרבעון השני נהנו מעיתוי חג הפסח ועלו ב-2.3%. ‏

לעומת חברות לא מעטות שדיווחו באחרונה על נזקים הצפויים להם ממבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, השפעתו על פעילותה של ויקטורי דווקא הייתה חיובית, ובדוחות היא מעדכנת כי במהלכו עלו מכירותיה בחנויות זהות ב-4%, וכלל הכנסותיה - כולל חנויות חדשות - קפצו ב-35%. ‏

‏במקביל לשיפור במכירות, ויקטורי מציינת כי הצליחה לשפר את תנאי הסחר שלה מול הספקים, עניין שהתבטא בעלייה של 19.5% ברווח הגולמי במחצית השנה, שהגיע ל-98 מיליון שקל. ברבעון השני לבדו צמח הרווח הגולמי ב-26.5% ל-51.5 מיליון שקל.

‏הרווח התפעולי עלה במחצית השנה ב-12% ל-13 מיליון שקל, אולם עלייה בהוצאות, המיוחסת בעיקר לפתיחת הסניפים החדשים, הורידה במעט את שיעורו מהמכירות, מ-3.2% ל-3%. ‏ברבעון השני שיעור הרווח התפעולי נותר ללא שינוי, ברמה של 3.1%, והיקפו עלה ב-21% ל-7 מיליון שקל.