סטארט-אפ חדש יאפשר לכם לטקבק גם באתר שחוסם תגובות

Retort הישראלית פיתחה תוסף לדפדפן כרום שמאפשר להגיב בכל עמוד באינטרנט, גם בכאלה המעדיפים לא לכלול מערכת תגובות כדי לא לפגוע במכירות

RETORT/ צילום מסך
RETORT/ צילום מסך

כבר שנים שהטוקבקים ברחבי האינטרנט מייצרים תרבות של שיח פתוח בין הגולשים, אך הפתיחות היא לפעמים למראית-עין בלבד. מאחורי הקלעים עומדת מערכת סינון של ממש, לפעמים עם אינטרסים שונים ומנוגדים, ומנגד ישנם לא מעט אתרים גדולים ומשפיעים שמעדיפים שלא לכלול מערכת תגובות בין הדפים שלהם כדי לא לפגוע במכירות.

סטארט-אפ ישראלי בשם Retort, שהוקם לפני כשנה על-ידי ראול מנשירוב ושגב שרי, מנסה לתת במה באמת פתוחה למשתמשים. הרעיון שעומד מאחורי Retort הוא תוסף לדפדפן כרום (להורדה - לחצו כאן), שמאפשר למשתמשים לקרוא ולהגיב בכל עמוד ואתר שבו הם גולשים.

כך, למשל, אפשר להגיב על גאדג'ט שנמכר ב-ebay או לקרוא דעות על בעל הבית בדירה להשכרה במרכז תל-אביב - דברים שכיום בעלי האתרים עצמם אינם מאפשרים.

למעשה, התוסף מאפשר לעקוף את האתרים ולנהל דיונים על התוכן ומהותו בין הגולשים עצמם.

RETORT/ צילום מסך
 RETORT/ צילום מסך

"אנחנו רוצים לתת עוצמה לגולשים", מסביר מנשירוב ל"גלובס". "אתרים כמו יד2, winwin או אפילו ebay מתנהלים כפלטפורמות סגורות לתגובות ולהבעת דעה על מוצרים כדי לא לפגוע במכירות שלהם. אנחנו עקפנו את זה ונותנים למשתמשים לשתף מידע אחד עם השני על גבי הפלטפורמות האלה".

החברה נמצאת בשלבים ראשונים של השקת המוצר ובמגעים ראשונים לגיוס סבב סיד.
מי שיתקין את התוסף יוכל לקבל חיווי בסרגל הכלים של הדפדפן על תגובות בעמוד בו הוא נמצא או בנוגע למודעה או למוצר שעליו הוא מסתכל באותו הרגע.

בנוסף, מערכת התגובות משמשת כמעין מיני רשת חברתית, כיוון שהמשתמשים יכולים לקבל התראות על תגובות להודעות שלהם, כשניתן להתחבר עם פרופיל הפייסבוק או הגוגל של המשתמש ובהמשך גם עם פרופיל אנונימי יותר.

כיום פועל בשוק הסטארט-אפ הישראלי Spot.IM, שמציע מערכת תגובות לבעלי אתרים, אך בשונה מ-Retort, המערכת של Spot.IM מבוססת על האתר כולו ולא פר עמוד או מודעה, כך שקשה לעקוב אילו תגובות קשורות לאיזה סיפור. בנוסף, ב-Spot.IM לא ניתן לשמור על זהות המשתמש ולעבור איתה מאתר לאתר, לאור העובדה שהשירות מבוסס אתר ולא מבוסס דפדפן.

RETORT/ צילום מסך
 RETORT/ צילום מסך

מנשירוב מספר כי במערכת של Retort ניתן לדרג תגובות של משתמשים וכך לייצר אמינות או חוסר אמינות למשתמשים השונים בהמשך, כשלכל פרופיל של מגיב מתלווה הציון שלו.

בנוסף, בחברה עובדים בימים אלה על אפליקציית אייפון וכן על אתר שירכז ויציג את התגובות החמות ביותר ברחבי הרשת.

RETORT/ צילום מסך
 RETORT/ צילום מסך