ניודים בסלולר באוגוסט: גולן טלקום חוזרת להוביל

ככל הנראה, גולן מובילה בזכות מבצע של 18 שקל לקו שני ■ פרטנר סבלה מגיוס נמוך בגלל מנויים פיקטיביים ■ השפעת המפעילים הווירטואליים נשחקת

מיכאל גולן / צלם: תמר מצפי
מיכאל גולן / צלם: תמר מצפי

היעדר חסמי מעבר בין חברות הסלולר מאפשר לצרכנים לבחור את הדיל הטוב ביותר בשוק, והם לא מהססים לעבור חודש אחרי חודש, כפי שעולה מנתוני אוגוסט על הניודים בסלולר.

מהנתונים עולה כי כ-200-250 אלף ישראלים בחרו לעבור באוגוסט בין חברות הסלולר. צרכנים רבים נוספים הסתפקו בעדכון החבילה לאחר בדיקה השוואתית שעשו אחת לכמה חודשים.

בחודש אוגוסט שוב סיימה גולן טלקום במקום הראשון בתחרות בין החברות, כאשר הצליחה לגייס מספר כמעט כפול של מנויים מהוט מובייל.

ככל הנראה, הצלחתה של גולן טלקום החודש קשורה במבצע שהציעה, הכולל מנוי שני בחברה ב-18 שקל בחודש בלבד. ייתכן כי גם התיירים הצרפתיים זוכרים חסד למייסד מיכאל גולן ומצטרפים אליו בחודשי החופש.

הוט מובייל גייסה יותר מנויים מגולן טלקום, אך כמו תמיד הנטישה שלה היא הבעיה הכי גדולה שלה, ולכן במונחי נטו מצטרפים - גולן מנצחת.

כך או כך, הנתון המסקרן החודש הוא העובדה שפרטנר איבדה באוגוסט הכי הרבה לקוחות, ופלאפון עברה לגיוס חיובי כבר חודש שני ברציפות.

פרטנר סבלה משתי בעיות. באמצע החודש היא השביתה את מערך הגיוסים שלה בעקבות החלפת מערכת טכנולוגית; ובנוסף, החברה סובלת מניודים פיקטיביים, כלומר, מהחברה נקנו כמה אלפי כרטיסי סים, שלא הוציאו מהם שיחה אחת ברשת, ולכן החשד הוא שחלק מהמשווקים מייצרים פעילויות פיקטיביות על מנת ליהנות מהטבות הניוד שמעניקות החברות למשווקים.

מאחורי המספרים של פלאפון ניתן לזהות שהחברה "תקפה" החודש באינטנסיביות מנויים של הוט, כלומר פנתה בצורה יזומה והציעה למנויי הוט לעבור אליה.

ככל הנראה, על רקע הנטישה של הוט את רשת פלאפון (שעליה היא מתארחת עד סוף השנה) והמעבר לפרטנר, מתלבה התחרות בין החברות. גם הוט השיבה מלחמה שערה ולקחה מנויים מפלאפון, כך שהיציבות נשמרה.

לגבי המפעילים הווירטואליים, אין שינויים רבים, ומחודש לחודש נראה כי השפעתם על השוק הופכת להיות שולית.

ניודים בסלולר אוגוסט 2014
 ניודים בסלולר אוגוסט 2014