להזמין ברגע האחרון: כמה תעלה טיסה רגע לפני ראש השנה?

מי שספונטני ומסוגל להמתין לשנייה האחרונה - יחסוך: מחירי הרגע האחרון בחג הקרוב צפויים להיות נמוכים יחסית לעומת השנה שעברה ■ הסיכון: אתם עלולים למצוא את עצמכם חוגגים בארץ ■ צפו בטבלת מחירי הטיסות לחו"ל

מטוס ממריא / צילום: thinkstock
מטוס ממריא / צילום: thinkstock

אם נזכרתם רק עכשיו לחגוג את ראש השנה מעבר לים, מחירי הרגע האחרון צפויים להיות השנה נמוכים בהשוואה למחירי ראש השנה אשתקד - כך לפחות מעריך גיורא מנדל, מייסד אפליקציית "חוליו" המתמחה בטיסות של הרגע האחרון.

וכשהוא אומר "ברגע האחרון", הוא מתכוון ליממה עד שעות ספורות בלבד לפני מועד הנסיעה: "מי שבאמת ספונטני ומסוגל להמתין לשנייה האחרונה, יחסוך מאות שקלים", הוא אומר. "מצד שני, הוא גם צריך לקחת בחשבון את הסיכון שלא יישארו מקומות ושהוא ייאלץ לחגוג את ראש השנה בארץ הקודש".

מנדל מסביר כי מחירי הרגע האחרון החג צפויים להיות נמוכים יחסית לעומת השנה שעברה, כיוון שהסיטונאים הישראלים לא שריינו מבעוד מועד מספיק חדרים בבתי-מלון בחו"ל. "אף אחד לא צפה שישראלים רבים, שלא נפשו ביולי בגלל 'צוק איתן', ידחו את החופשה שלהם לראש השנה. המשמעות היא מחסור בחדרי מלון מצד אחד והיצע של מושבים פנויים בטיסות לאירופה, ואפילו מאות מושבים ביום - מה שיוזיל את מחירי הטיסות למי שימתין".

מנדל מעריך את מחירי הטיסות, רובן טיסות שכר, למזמינים יממה לפני ערב ראש השנה, כך: כ-170 אירו (כ-800 שקל) לאדם הלוך ושוב ליעדים שונים באגן הים התיכון כמו רודוס וכרתים; כ-200 אירו (כ-940 שקל) לקוס וסלוניקי; כ-250 אירו (כ-1,180 שקל) לקורפו, זקינטוס, מיקונוס וסנטוריני; וכ-280-290 אירו (כ-1,320-1,365 שקל) למלטה.

ואילו את מחיר כרטיסי הטיסה ברגע האחרון ליעדים שונים במזרח אירופה כמו פראג ובודפשט, מנדל מעריך ב-260-270 אירו (כ-1,270-1,224 שקל) לטיסה הלוך ושוב לאדם; ו-300 אירו (כ-1,413 שקל) ליעדים שונים במערב אירופה כמו ברלין, מינכן, רומא ומילאנו.

לעומת זאת, כרטיסי טיסה ליעדים מבוקשים מאוד בראש השנה כמו ניו-יורק, לונדון, אמסטרדם ובנגקוק - לא ניתן יהיה להשיג כלל וכלל ברגע האחרון.

ומי שלא ניחן בספונטניות של "חוליו" - ייאלץ לשלם יותר. כמה יותר? בהנחה שההערכה של מנדל תתברר בסופו של דבר כמדויקת, הפער בין המחיר למזמינים היום למזמינים יממה לפני ערב החג - הוא אדיר.

כך למשל, טיסה לאיים רודוס וכרתים תעלה 1,090 שקל יותר למי שלא רוצה להמתין לרגע האחרון ומזמין היום; פער של 948 שקל צפוי גם במחיר כרטיס הטיסה לאי קוס; פערים של מאות שקלים - מ-420 ועד כ-500 שקל - גם בטיסות לפראג ולבודפשט.

לעומת זאת, בטיסות ליעדים כמו מינכן (פער של 27 שקל לטובת הרגע האחרון), רומא (פער של 123 שקל) ומילאנו (פער של 77 שקל) - הפערים הזניחים הם כאלה שלא כדאי להסתכן בגללם ולהמתין לרגע האחרון; ואילו במחיר המוערך למלטה, מי שימתין לרגע האחרון עלול דווקא לשלם 75 שקל יותר בהשוואה למחיר הטיסה נכון להיום.

"נכון לרגע זה, מי שיזמין ברגע האחרון כרטיס טיסה ליעדים שונים באגן הים התיכון, אכן יחסוך מאות שקלים. הפער נובע מכך שסיטונאים מעוניינים כרגע למכור מושבים כחלק מחבילה ולא טיסה בלבד, ולכן הם מעלים את מחירי הטיסות כדי להפוך את החבילות הכוללות גם בית-מלון לאטרקטיביות יותר. ואכן, בתוספת של 300-400 שקל אפשר לקבל מלון וטיסה", אומרת ורד שורץ, מנהלת שיווק בחברת דיזנהאוז.

באשר לאירופה, אומרת שורץ, יש פחות משחק. "הספקים לא מחויבים למכור חבילות, ולכן הפערים בין המחירים היום לבין אלה הצפויים ברגע האחרון - זניחים".

בניגוד למנדל, שורץ טוענת כי קיים היצע גדול מאוד של חדרי בתי-מלון באירופה, "כי ראש השנה שלנו זה סוף העונה שלהם".

באשר למושבים בטיסות בחג, השנה צפוי היצע גדול הודות לחברות הלואו-קוסט שהגדילו את מספר המושבים ליעדים רבים, ולא מסיבה אחרת.

כמה יעלה לטוס בראש השנה למזמינים היום וברגע האחרון
 כמה יעלה לטוס בראש השנה למזמינים היום וברגע האחרון