דיווח: הרשויות בסין חסמו את אינסטגרם בתגובה להפגנות

אפליקציית שיתוף התמונות והסרטונים אינסטגרם"נחסמה ברחבי סין, במה שנראה כתגובת הממשל להפגנות הפרו-דמוקרטיות בהונג-קונג ■ אתמול נחסמה גם הגרסה הסינית של טוויטר, לאחר שהאתר שימש את המפגינים להפצת המחאה

הונג קונג, עושר / צלם רויטרס
הונג קונג, עושר / צלם רויטרס

תוכנת שיתוף התמונות הפופולרית "אינסטגרם", השייכת לפייסבוק, נחסמה הלילה (ב') לשימוש בסין - כך דיווחו מספר מקורות, בהם כתבי העיתון "ניו-יורק טיימס" הנמצאים במדינה.

על-פי הדיווח, חסימת התוכנה נעשתה בניסיון לבלום את המחאה הפרו-דמוקרטית בהונג-קונג. הסיבה לכך נעוצה בשימוש הנרחב של המפגינים ברשתות החברתיות בכלל, וב"אינסטגרם" בפרט, לצורך העלאת תמונות וסרטונים המשרתים את המחאה.

בימים האחרונים פורסמו ב"אינסטגרם" סרטונים של המשטרה המקומית בהונג-קונג כשהיא יורה גז מדמיע אל עבר המפגינים. התמונות והסרטונים המדוברים תויגו תחת הכותרת "כיבוש מרכזי" - צירוף שנחסם אתמול גם באתר "וויבו", הגרסה הסינית לטוויטר.

אתמול (א') בתום שבוע של הפגנות סוערות בהונג-קונג, החלו עשרות אלפי מפגינים פרו-דמוקרטים להתעמת עם כוחות הביטחון הפרוסים מול בניין הממשל בבייג'ינג. המשטרה פיזרה את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. לפחות 34 בני אדם נפגעו בעימותים, בהם 4 שוטרים ו-11 אנשי ביטחון ממשלתיים.

ההפגנות החלו בשבוע שעבר, בתגובה לסירוב הממשל בסין לשנות את חוק הבחירות ולאפשר בחירה חופשית לממשלה ללא סינון של המועמדים. ראש ההנהגה בהונג-קונג, צ'יי ליאונג, הגדיר את המחאות בלתי חוקיות והודיע כי הבחירות המתוכננות להיערך בשנת 2017 ייערכו כמתוכנן וללא כל שינויים.

"אנו מקשיבים כל הזמן לדעתו של הציבור", אמר ליאונג בהכרזה ראשונה מאז פרוץ גל המחאה. "עם זאת, במקרה של הפגנות בלתי חוקיות ננקוט מול המפגינים צעדים הכרחיים".