הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; קבוצת דלק עלתה 2.6%

מגמה מעורבת באירופה ובניו-יורק ■ חשיפת "גלובס": קצב הפקת הגז ממאגר "לוויתן" יוכל להגיע ל-16 BCM לשנה, 60% יותר מ"תמר" ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל אביב ננעלה היום (ג') במגמה מעורבת, במקביל למגמה מעורבת באירופה ובול סטריט והמשך הציפייה לאישור תקציב המדינה לשנת 2015. מדד המעו"ף טיפס במהלך המסחר לשיא חדש אולם נחלש בסיום. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.27 מיליארד שקל.

ביום ו' הקרוב יפורסם דוח התעסוקה לחודש ספטמבר בארה"ב, אחד הפקטורים העיקריים שייקבע בסופו של דבר את עיתוי העלאת הריבית על ידי הפדרל ריזרב. "הפד צריך לשמור על הריביות נמוכות גם מעבר לקיץ הבא עד אשר הוא יהיה בטוח שהכלכלה מסוגלת לשמור על מומנטום ללא תמיכה", כך אמר אתמול צ'ארלס אוונס, נשיא שלוחת הפד בשיקגו. "אני חושב שיעבור זמן רב עד שיהיה מתאים להעלות את הריביות", אמר אוונס בראיון ל-CNBC והוסיף כי ייתכן שהפד יעלה את הריביות בחודש יוני 2015.

משרד האוצר לוחץ להקדים את ישיבת הממשלה לאישור תקציב המדינה מיום שלישי ליום ראשון הקרוב, זאת למרות שהצעת התקציב עדיין לא הופצה לשרים. לפי הנוהל שהתקבע בשנים האחרונות, הצעת תקציב המדינה מועברת לעיון שרי הממשלה לפחות שבעה ימים לפני מועד כינוס ישיבת הממשלה לאישור התקציב - זאת על מנת לאפשר לשרים פרק זמן מספק כדי להתכונן לישיבה המכרעת. לטענת האוצר, השנה ניתן יהיה להסתפק בחמישה ימי הכנה בלבד, מהם שני ימי סוף השבוע. [לסיפור המלא]

פרוטרום רוכשת עוד חברה

אמש נחשף ב"גלובס" כי לפני ימים אחדים הגישו השותפויות במאגר "לוויתן" למשרד האנרגיה והתשתיות הלאומיות את השלב הראשון בתוכנית פיתוח "לוויתן". עוד נודע כי קצב הפקת הגז ממאגר "לוויתן" יוכל להגיע ל-16 BCM לשנה, בעוד קצב ההפקה של מאגר "תמר" מגיע ל-10 BCM בשנה. מדובר בגידול של כ-60%. כמו כן, במאגר "לוויתן" ייקדחו שמונה בארות לעומת חמש בארות בלבד ב"תמר". נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו [לסיפור המלא]

חברת פרוטרום הודיעה היום על רכישת חטיבת הטעמים והצבעים הטבעיים למזון של חברת Montana הפרואנית, בתמורה לתשלום במזומן של 28.5 מיליון דולר ונטילת חוב של כ-6.5 מיליון דולר.

בעקבות הרישום למסחר של מניות כיל בוול סטריט, בבית ההשקעות מיטב דש מורידים את המלצתם למניית החברה לישראל ל"תשואת יתר", ומעלים את המלצתם למניית כיל ל"קנייה".

כן פייט ביופרמה דיווחה היום כי קיבלה אישור פטנט בארה"ב לתרופת ה-CF102 לטיפול בהתחדשות רקמת הכבד ותפקודו לאחר ניתוח או פגיעה כבדית משרד הפטנטים וסימני המסחר האמריקאי.

בריינסוויי הוסיפה לרכז עניין לאחר שדיווחה אתמול כי מערכות שלה הוזמנו וסופקו לראשונה לבתי חולים בבריטניה ובדרום אפריקה לצורך שימוש קליני.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]