כבר נגמר? פרוחורוב "מוכן לוותר על השליטה בברוקלין נטס"

דיווח: המיליארדר הרוסי, שהשתלט על קבוצת ה-NBA שמוערכת ב-1.2 מיליארד דולר ב-2010, שוקל למכור

מיכאיל פרוחורוב / צילום: רויטרס
מיכאיל פרוחורוב / צילום: רויטרס

מיכאיל פרוחורוב הפך במאי 2010 למחזיק השליטה בקבוצת ה-NBA ניו ג'רזי נטס (שמאז שינתה את שמה לברוקלין נטס), והפך לבעלים הזר הראשון בתולדות ליגת הכדורסל האמריקאית - אך הרומן עשוי להסתיים מוקדם מהצפוי.

כתב ESPN, דארן רובל, מפרסם כי המיליארדר הרוסי "הביע בפני מתעניין אחד לפחות" נכונות למכור את אחוזי השליטה שלו בנטס, "תמורת המחיר הנכון". על-פי גורם המעורה בפרטים, פרוחורוב יהיה מוכן למכור את אחזקותיו לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר לקבוצה, ו-1.1 מיליארד דולר לאולמה הביתי, הברקליס ארנה.

על-פי הדיווח, פרוחורוב כבר נפגש עם נציגי Guggenheim Sports and Entertainment Assets, החברה שמחזיקה בקבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס ובין אנשיה ניתן למנות את אגדת ה-NBA מג'יק ג'ונסון - במטרה לדון על אופציית מכירה. אפשרות נוספת שעלתה בפגישה, שהוגדרה כראשונית - היא למזג בין נכסי הספורט של גוגנהיים ופרוחורוב.

לפי אתר grantland.com, ברוקלין נטס הפסידה בעונת 2013/14 סך של 144 מיליון דולר אך ורק מעסקי הכדורסל הישירים שלה - 131 מיליון דולר יותר ביחס לקבוצה השנייה הכי הפסדית ב-NBA.

פרוחורוב רכש 80% ממניות הנטס תמורת 223 מיליון דולר, והוא בנוסף מחזיק גם ב-45% מהברקליס ארנה. מלבד ההפסדים הכספיים שיוצרת לו הקבוצה, אחת הסיבות שגורמות לו להרהר על ויתור על השליטה, היא סכום העתק בו נמכר פרנצ'ייז אחר מהליגה - לוס אנג'לס קליפרס (למנכ"ל מיקרוסופט לשעבר סטיב באלמר, בתמורה ל-2 מיליארד דולר). פרוחורוב, על-פי הפרסום, רואה בשווי הנוסק של קבוצות ה-NBA הזדמנות להרוויח לא מעט כסף מהיר.

התחייבויות השכר של ברוקלין לעונה הקרובה עומדות על למעלה מ-90 מיליון דולר, וביחד עם "מס לוקסוס" (מס בגין חריגות מתקרת השכר ב-NBA, שתעמוד העונה על 63 מיליון דולר לקבוצה), הן צפויות להסתכם בכ-130 מיליון דולר, במה שבוודאות יוביל את הנטס לעונה הפסדית נוספת.

עם הון של 10.1 מיליארד דולר, פרוחורוב בן ה-49 מדורג במקום ה-120 ברשימת עשירי העולם של המגזין "פורבס".