מאז יצאה לדרך מחאת המילקי, מעדן השוקולד של קבוצת שטראוס, עלו מכירותיו בשיעור של כ-15% ברמה ארצית - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס".

העלייה במכירות המילקי התרחשה על רקע הוזלת המוצר בחלק מרשתות השיווק לשקל אחד בלבד, ולמרות שהמוצר לא הוזל בשתי רשתות השיווק הגדולות בישראל, שופרסל ומגה, המהוות כמחצית מהשוק. ‏

ברשתות שהוזילו את המילקי - רמי לוי שיווק השקמה, חצי חינם, ויקטורי ויוחננוף - מכירות המילקי הוכפלו ואף שולשו. רשת מחסני השוק שהורידה את מחיר המילקי ל-90 אגורות, הפסיקה את המבצע ביום שישי האחרון. ‏

נזכיר כי יוזם חרם הקוטג' ב-2011, איציק אלרוב, קרא להחרמת המילקי על רקע חשיפת מחירו של מוצר דומה בגרמניה - מעדן שוקולד עם קצפת - הנמכר במחיר של 90 אגורות בלבד. מכאן, שגם בהנחה שבגרמניה היו גובים 18% מע"מ על המזון ולא 7% הנגבים שם, הרי שמחירו של המילקי היה כ-1 שקל בלבד - כשליש ממחירו לצרכן בישראל העומד על 2.9 שקל.

זאת ועוד, מעדן השוקולד המקביל בגרמניה מכיל 200 גרם, ואילו בישראל גודלו של המילקי 133 גרם בלבד. במידוד הכמויות ובהשוואת המע"מ, מחיר המילקי בישראל גבוה פי ארבעה ממחירו בגרמניה. ‏

בהתייחס לכך אומר אלרוב: "אין ספק שיש כאן ניסיון של הרשתות הקמעונאיות לשתף פעולה עם היצרנים הגדולים מחשש שלא יתנקמו בהם בעתיד. המבצעים האלה נועדו לשרת את היצרנים הגדולים כדי לא לגרום להם נזקים. לצערי, כך הרשתות מחזקות את הכוח של היצרנים הגדולים, ובסופו של דבר זה יפגע גם בהם וגם בנו הצרכנים.

"העניין הוא לא המילקי. הוא פשוט מוצר שמסמל את גודל העושק בישראל. כשאנשים רואים עד כמה גדול העושק, הם מנסים לעשות את מה שהם יכולים. בצורה רחבה, אנחנו רואים ירידה בכמות המזון למשפחה, ולאו דווקא מוצר כזה או אחר. לציבור נגמר הכסף".

- ואולי הציבור עייף, וגם אם הוא מתקומם, הוא לא נוקט פעולה מעשית?

"הציבור בהישרדות יומיומית. כשאתה צריך לפנות כל חודש 3,500-4,000 שקל למשפחה ממוצעת, זה כמו משכנתא שנייה. הם צריכים לעבוד, ואין להם את הפריבילגיה לצאת ולמחות".