החל מהיום: נהלי בדיקה מחמירים בנתב"ג למניעת האבולה

במסגרת הנוהל עליו הורה רה"מ נתניהו, יימדד חום גופם של כל הנוסעים שיגיעו בטיסות המשך מאפריקה כולה ואפילו מאסיה

אבולה / צילום: רויטרס
אבולה / צילום: רויטרס

החל מהיום (א') יופעל בנתב"ג הנוהל החדש לבלימת מגיפת האבולה. במסגרת הנוהל עליו הורה ראש הממשלה בנימין נתניהו בשבוע שעבר, יימדד חום גופם של כל הנוסעים שיגיעו בטיסות המשך ממערב אפריקה, שם פרצה המגיפה הקטלנית בתחילת השנה.

"מדינת ישראל נערכת על מנת לעצור ככל האפשר כניסה של חולי אבולה לגבולותיה", אמר נתניהו בשבוע שעבר, "אנחנו גם נוקטים שורה של צעדים כדי לבודד חולים אם יגיעו, וגם לטפל בהם במערכות הבריאות שלנו. אנחנו מקווים שלא יהיה צורך בזה, אבל אנחנו נערכים לכל האפשרויות".

נהלים דומים פועלים גם בכמה מנמלי התעופה בארצות הברית ובאירופה, אלא שבניגוד לשם, התקנות בארץ מחמירות במיוחד. בנתב"ג יבדקו לא רק את הנוסעים ממערב אפריקה אלא גם את הטיסות מאפריקה כולה, ואפילו מאסיה. נוסעים שיגיעו מאתיופיה, דרום אפריקה, מצרים וגם ירדן ייבדקו - אף אם מדובר במדינות המרחוקות משמעותית ממוקד ההתפרצות.

לא רק הנוסעים מאפריקה יושפעו מהתקנות החדשות, גם יתר הנכנסנים לארץ ירגישו בבהלת האבולה. מהיום כל נוסע שיגיע דרך היבשה, הים או האוויר יקבל עלון מיוחד בו ידרש להצהיר אם קיים חשש שנדבק בנגיף.

ראש אגף מבצעי הקרקע בנתב"ג, עמי ניר, "סיפר כי כל מי שישעלה חשד שחלה בנגיף צפוי לעבור לבתי החולים שיבא ורמב"ם, שם הוכשרו אזורים מיוחדים לקליטת החולים. במידה ואדם ביקר ב-21 הימים האחרונים במדינות אפריקה ויש לו חום שהוא מעל ל-38 מעלות, מתייעצים עם משרד הבריאות והמשרד יקבע לאיזה בית חולים והאם לפנות אותו", אמר ניר.