הרומן הבלגי הסתיים: גיא לוזון פוטר מסטנדרד ליאז'

מאמן הכדורגל הישראלי, שהחל בסערה את הקדנציה בבלגיה - סיים את תפקידו לאור היכולת החלשה מתחילת העונה

גיא לוזון / צלם: רויטרס
גיא לוזון / צלם: רויטרס

גיא לוזון סיים את תפקידו כמנג'ר של סטנדרד ליאז'. כך הודיעו היום (ב') רשמית במועדון הכדורגל הבלגי. המאמן הישראלי בן ה-39 פתח את עונת 2014/15 בצורה מזעזעת, כשהצליח להשיג רק 12 נקודות ליגה מתוך 33 אפשריות, נתון לא מספיק טוב עבור קבוצת פאר כמו ליאז' - שהחליטה בתגובה לפטרו.

אמש, במהלך הפסדה של הקבוצה 2-1 לזולטה וורגם, התפרעו אוהדי סטנדרד, זרקו חפצים למגרש וקראו להדחתו של לוזון.

הבוקר הגיע לוזון למתחם האימונים של הקבוצה, ונפרד רשמית מהשחקנים. יש לציין כי בהודעה הרשמית על הפרידה מלוזון, שנמסרה באמצעות חשבון הטוויטר של סטנדרד ליאז' - נמסר כי הוא צפוי לקבל עבודה באחת הקבוצות האחרות שנמצאות בבעלות רולאן דושאטלה, הבוס של סטנדרד, ו/או בני משפחתו, ביניהן ניתן למנות אויפשט ההונגרית, צ'רלטון אתלטיק (ליגת המשנה אנגליה), אלקורקון (ליגת המשנה בספרד), סנט טרוידן (הליגה השנייה בבלגיה). אתמול אמר דושאטלה: "אני נמצא ביחסים טובים עם לוזון, אבל נראה שאין ברירה אלא לפטר אותו. זה לא דבר קל".

כזכור, לוזון קיבל באופן מפתיע במיוחד בקיץ 2013 את המינוי לסטנדרד ליאז', לאחר קריירה בישראל שכללה את אימון מכבי פ"ת (הקבוצה שנמצאת בשליטת דודיו, עמוס ואבי לוזון), בני יהודה, הפועל ת"א (למשך תקופה קצרה) והנבחרת הצעירה (אותה הוביל במשחקי יורו הצעירות שנערכו בארץ).

תחת לוזון, פתחה סטנדרד נהדר את עונת 2013/14, עם 13 ניצחונות רצופים. היא סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון, אך בפלייאוף איבדה גובה, ובסופו של דבר דורגה כסגניתה של אנדרלכט עם סיום הליגה.