הדולר עלה ל-3.742 ש'; "הספקולנטים עשויים להצטרף"

הדולר היציג עלה בכ-0.3% מול המטבע המקומי בעוד האירו נחלש קלות לרמה של 4.752 שקלים ■ FXCM ישראל: "המומנטום בהחלט מצביע על סבירות גבוהה לפריצה מעל השיאים האחרונים ולעבר 3.77"

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

הדולר נסחר היום (ד') מול השקל בעלייה של כ-0.3% והשער היציג נקבע ברמה של 3.742 שקלים, זאת לאחר שאתמול נחלש בשיעור של 0.4%. האירו, מנגד נחלש בכ-0.1% ושערו היציג נקבע על 4.752 שקלים, לאחר שאתמול נחלש שערו היציג בשיעור של 0.5%.

בעולם, האירו ממשיך להחלש היום מול המטבעות המרכזיים בעקבות הדיווחים לפיהם הבנק המרכזי האירופי מתכונן להשיק תוכנית חדשה להקלה כמותית בתחילת דצמבר.

בוול סטריט ובבורסות אירופה נרשמו אתמול עליות חדות וכך גם בבורסות אסיה הבוקר. באירופה עברו המדדים לעליות קלות. המשקיעים מעודדים מעונת הדוחות לרבעון השלישי שמציגה גידול מהותי ברווחי החברות בארה"ב, עניין שתומך בהמשך התחזקות הדולר מול הצמדים המרכזיים בעולם.

"המומנטום בהחלט מצביע על סבירות גבוהה לפריצה מעל השיאים האחרונים ולעבר 3.77", מציינים ב-FXCM ישראל. "עלייה מעל 3.75 עשויה לדרבן עוד ספקולנטים להצטרף לפריצה. כרגע, למרות העלייה הממושכת של הצמד בחודשיים האחרונים, אין כל סימן לעצירה. גם האינדיקטורים הטכניים לא מצביעים עדיין על מצב של קניית-יתר".