המפיק יריב יפת חשוד בקיזוז חשבוניות פיקטיביות ב-13 מ' ש'

יפת, שהתפרסם בעבר כאחד ממפיקי מחזות הזמר המובילים בארץ, חשוד בהפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות באמצעות חברת א.א.ז. אוריון שבבעלותו

יריב יפת / צילום: עודד קרני
יריב יפת / צילום: עודד קרני

הותר לפרסום: יריב יפת, שהתפרסם לפני כמה שנים כאחד ממפיקי מחזות הזמר המובילים בארץ וכן ככוכב "צעירי תל-אביב" לשעבר, נעצר השבוע על-ידי יחידת חקירות מע"מ תל-אביב והמרכז בחשד להפצה וקיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-13 מיליון שקל מתחילת השנה, באמצעות חברת א.א.ז. אוריון שבבעלותו.

מבקשת המעצר והשחרור בערובה, שהגישה יחידת החקירות של רשות המסים, עולה כי יפת, בן 41 מתל-אביב, ניהל חברה לניהול פרויקטים, אך על-פי החשד, החברה קיזזה חשבוניות פיקטיביות בגין ביצוע עבודות בנייה שהונפקו לטובת עוסקת הרשומה ברשויות המס כמספרת נשים, שעזבה את הארץ לפני כחצי שנה. חשבוניות אלה נפדו על-ידי גורמי שונים אצל פורט צ'קים.

‏לפני יומיים פשטו חוקרי רשות המסים על ביתו של יפת, ונגבו עדויות בפרשה.

מהבקשה שהוגשה לבית המשפט עולה כי יפת קשר את עצמו לפעילויות שלח חברת א.א.ז.אוריון ומסר כי הוא זה שניהל בפועל את החברה. לטענת יפת, הוא עסק בתיווך עבודות, אך לא ידע להסביר מדוע הן בחשבוניות שהוציא והן באלה שקיבל נרשמו פרטים אחרים כדוגמת ביצוע עבודות קבלניות, כאשר בפועל העבודות לא בוצעו כלל.

‏על-פי בקשת המעצר והשחרור בערבות, רואה החשבון של החברה תושאל אף הוא ומסר כי דרש מיפת מספר פעמים מסמכי התקשרות והתחשבנות מול הספקים והלקוחות, ואף דרש כי יהיו הסכמים וחוזי התקשרות, ואולם עד היום לא קיבל דבר.

עוד נחקר בפרשה פורט צ'קים, שמסר כי צ'קים בסך 8.4 מיליון שקל של חברת א.א.ז.אוריון נפרטו אצלו.

‏יפת, החשוד בדיווח כוזב וניכוי מס תשומות שלא כדין, שוחרר ממעצר על-ידי בית משפט השלום בראשון-לציון בתנאים מגבילים, ובהם הפקדת ערבויות בהיקף 110,000 שקל והפקדת דרכונו. ‏‎‎‏