הבורסה בתל אביב ננעלה היום (א') במגמה מעורבת ברקע עליות השערים הניכרות שחתמו בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט, כשמדד ה-S&P 500 סגר את שבוע המסחר הטוב ביותר שלו ב-2014. במסחר באג"ח נרשמו עליות על רקע הפרסום ב"גלובס" ביום חמישי על ההרחבה הכמותית שבנק ישראל עשוי לנקוט בקרוב. בארה"ב ובאירופה נרשמה מגמה מעורבת עם נטייה לירידות בשוק האג"ח ביום שישי. מחזור המסחר הסתכם בכ-427 מיליון שקל.

מחר, נזכיר, בנק ישראל יפרסם את החלטת הריבית לחודש נובמבר. נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג והוועדה המוניטארית יאלצו להתחשב בכך שבספטמבר נרשמה אינפלציה שלילית (בשיעור שנתי של 0.3%) והמשק נכנס למצב של דפלציה. בנוסף, הדולר המשיך להתחזק מול השקל בשיעור של כ-10% מחודש יולי. האם פלוג תחליט להפחית את הריבית פעם נוספת? או אולי תודיע על צעדים מוניטארים אחרים כגון רכישות אג"ח? נחכה ונראה.

"השמועות בדבר כוונתו של בנק ישראל לרכוש אג"ח ממשלתיות ימשיכו לתמוך בטווחים הארוכים, הגם שיש מקום להטיל ספק ביעילותו של הצעד הזה. בנוסף, ראינו בשבועות האחרונים פתיחת מרווחים במדדי התל בונד, מה שיוצר לדעתנו הזדמנות כניסה ראויה לאפיק הזה", מסר עידן אזולאי מנהל השקעות ראשי ומנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון.

בעולם, 25 בנקים באירופה נכשלו ב"מבחני הלחץ" של הבנק המרכזי האירופי - כך לפי טיוטא שהגיעה לידי סוכנות בלומברג. 105 בנקים עברו את המבחנים, אך מתוך 25 שנכשלו - חמישה בנקים יהיו זקוקים להזרמת הון. בסך הכל הבנקים יצטרכו לגייס 9 מיליארד אירו, לפי דיווח בעיתון האיטלקי "Il Messaggero".

בבנק לאומי כתבו בסוף השבוע האחרון, אל מול התנודתיות הרבה ששררה בשוקי העולם, כי התנודתיות הזו היתה בסך הכל "תיקון" ולא תחילתה של מפולת בשווקים. אבל באותה נשימה הם אומרים כי רמת התנודתיות לא צפויה לרדת חזרה לרמות הנמוכות שנרשמו בחודשים מאי-יוני. הכלכלנים ממשיכים להמליץ על השקעה במניות וטוענים כי זהו האפיק המועדף לנטילת סיכון, כאשר עיקר הסיכון נובע מהתפתחויות שליליות בכלכלת אירופה. הערכתם מתבססת על צפי לשיפור מתון בכלכלה העולמית במהלך שנת 2015, צפי להמשך עלייה ברווחיות הפירמות בעולם, והערכה שסביבת הריביות הנמוכה תשתנה רק באופן הדרגתי. [לסיפור המלא]

מניות במוקד

כלל ביוטכנולוגיה מכרה את הזיכיון למוצר לטיפול בסרטן של חברת קיורטק לחברת medivation האמריקנית, הנסחרת בנאסד"ק ב-7.6 מיליארד דולר. במסגרת העסקה, ישולמו לכת"ב 5 מיליון דולר מיידית, עם אפשרות להכנסות של עד 325 מיליון דולר בתשלומי אבני דרך מבוססי הצלחה, ותמלוגים של 4%-11% אם המוצר יגיע לשוק.

ירדן מתעתדת להשלים עד אמצע חודש נובמבר הקרוב את חוזה הגז מול נובל אנרג'י, לאספקת גז טבעי לממלכה ממאגר "לוויתן". כך צוטט שר האנרגיה הירדני בסוף השבוע בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס". על פי הערכות, הגז הישראלי עשוי לחסוך לירדן עלויות שנתיות של 1.4 מיליארד דולר. נציין את דלק קידוחים , אבנר ורציו .

קבוצת דלק דיווחה הבוקר כי השלימה את העסקה למכירת כ-34% מהחזקותיה בחברת הביטוח האמריקאית ריפבליק לקבוצת משקיעים מארה"ב, והתמורה בסך של כ-75 מיליון דולר שולמה במלואה.

בבילון דיווחה היום לבורסה כי "בימים אלה שוקדת הנהלת החברה על מציאת מיזמים וטכנולוגיות חדשות כחלק מאסטרטגיה לשינוי פעילויות הליבה ותחומי ההתמקדות והפיתוח העתידיים של החברה. כחלק מכך, דירקטוריון בבילון אישר היום צמצום פעילות החברה בתחומי החיפוש וההפצה וביצוע התאמות במבנה והיקף כוח האדם ובצוות ההובלה הטכנולוגי והעסקי של החברה. מהלך זה מתווסף לשינויים במבנה ובפעילות אשר כבר בוצעו במהלך השנה האחרונה".

קרן פימי של ישי דוידי פרסמה בסוף השבוע את הצעת הרכש שלה ל-12% ממניות גילת , כפי שהודיעה החברה בחודש שעבר. פימי מציעה לרכוש כ-5.1 מיליון מניות גילת במחיר של 4.95 דולר למניה, דומה למחיר השוק. מדובר בהצעה בהיקף של כ-25 מיליון דולר.

חברת אן-טריג (N-trig), המפתחת, מייצרת, משווקת ומפיצה שבבים לממשק מסכי מגע ועטים דיגיטליים, הגישה היום טיוטת תשקיף לקראת הנפקה ראשונה בבורסה, אך טרם פרסמה את היקף הגיוס הצפוי והשווי לפיו יבוצע. על פי הערכות, החברה עשויה לגייס כ-20 מיליון דולר. בפברואר השנה, לאחר הגיוס האחרון, הוערך שוויה של אן-טריג ב-75 מיליון דולר.

ביום ה' האחרון נחשף ב"גלובס" כי חברת הנדל"ן האמריקאית מויניאן (Moinian Group) שבשליטת ג'וזף מויניאן, בוחנת גיוס אג"ח בהיקף עצום של כ-500 מיליון דולר (קרוב ל-2 מיליארד שקל).

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]