סלומיאנסקי: מע"מ 0% יעלה את מחירי הדירות - אך נעביר את החוק

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת מתנגד אישית להצעת החוק של לפיד, אך אמר כי הוועדה תעביר אותה ■ מתנגד גם לפיקוח על מחירי המוצרים

ניסן סלומיאנסקי יאיר לפיד / צילום: דוברות הכנסת
ניסן סלומיאנסקי יאיר לפיד / צילום: דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ניסן סלומיאנסקי, סבור כי תוכנית של שר האוצר יאיר לפיד למתן פטור ממע"מ לרוכשי דירות תביא להעלאת מחירי הדירות. ועדת הכספים אמורה להתחיל מחר בדיונים הסופיים להכנת הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית.

בנאום בפני באי הכנס השנתי של יועצי המס, אמר סלומיאנסקי כי הוועדה תעביר את הצעת החוק למרות שבאופן אישי הוא מתנגד לו. סלומיאנסקי טען כי הפטור יביא להגדלת הביקוש לדירות ולייקור מחירי הדיור ולכן עדיפים לדבריו פתרונות שיביאו להגדלת היצע הדירות ובראשם מחיר המטרה והסכמי הגג".

בנוסף טען סלומיאנסקי כי הוא מתנגד להטלת פיקוח על מחירי המוצרים וכי יש בידיו מחקר המראה כי הטלת פיקוח מביאה להתייקרות של עשרות אחוזים במחירי המוצרים. בנוסף טען סלומיאנסקי שהממשלה אינה עושה די במאבק בהון השחור המוערך ב-180 מיליארד שקל. "אם לא תהיה גבייה תהיה גווייה" אמר סלומיאנסקי.

לעומת סלומיאנסקי, הביע נשיא לשכת יועצי המס, ירון גינדי, תמיכה ביוזמת המע"מ 0% של לפיד. גינדי שגילה שהיה בסוד הרעיון זמן רב לפני שפורסם, ואמר בין היתר כי "אם 40% ממחיר הדירה הוא מסים אז ברור שביטול רכיב המס המרכזי יביא להוזלת מחירי הדירות ולא להתייקרותן".