צפו בארמון החדש של ארדואן בשווי 350 מיליון דולר

91 אלף מ"ר, בונקרים, תעלות נגד מתקפה כימית, "חדר חירשים" ומערכות נגד מתקפת סייבר

הארמון הלבן של ארדואן / צילום: מהוידאו
הארמון הלבן של ארדואן / צילום: מהוידאו

רק לפני חודשיים החל רג'פ טאיפ ארדואן לכהן כנשיא טורקיה לאחר שזכה בבחירות הראשונות מאז הרפורמה השלטונית שהנהיג (מעבר למשטר נשיאותי), אז הוא הכריז על "לידתה של טורקיה החדשה". כנשיא "טורקיה החדשה" ארדואן ייהנה לא רק מסמכויות נרחבות, אלא גם מארמון חדש שנבנה במיוחד בשבילו בעלות של 350 מיליון דולר.

המבנה האדיר, שמכונה "הארמון הלבן", ייחנך רשמית מחר (ד'). הוא משתרע על 91 אלף מ"ר והוא ממוקם ב-Ataturk Forest Farm במערב אנקרה. יש בו 1,000 חדרים והוא עוצב בהשראת ארכיטקטורת הסלג'וקים (שושלת טורקית שהובילה לאיסלאמיזציה של טורקיה ושחררה אותה מכבלי האימפריה הביזנטית).

הארמון מצויד באמצעי אבטחה כבדים: בונקרים, תעלות נגד מתקפה כימית, מערכות טכנולוגיות נגד מתקפות סייבר או חבלות, "חדר חירשים" נטול מכשירים טכנולוגיים למנוע ציתותים וכמובן "חדר מלחמה" תת-קרקעי.

מבנה מגורים בן 3 קומות שנמצא בארמון ישרת את ארדואן ובני משפחתו. השם "הארמון הלבן" לקוח מטורקית: Aksaray, כלומר שתי מילים כאשר הראשונה - ak - משמעותה "נקי" וגם "ללא רבב", ובכך רומז ארדואן על עצמו ועל מפלגתו לכאורה (מפלגת הצדק והפיתוח). לדידו של ארדואן, הארמון החדש מסמל את הטרנספורמציה של מפלגתו למפלגת השלטון לזמן רב.

וכך תיאר ארדואן עצמו את הצורך בארמון החדש, במסיבת עיתונאים בוועידת נאט"ו בתחילת ספטמבר, כפי שפורסם לאחרונה ב"אל מוניטור": "טורקיה אינה עוד טורקיה הישנה. טורקיה החדשה צריכה להגשים את עצמה בדרכים אחרות... אנחנו צריכים להעביר מסר שאנקרה היא בירת סלג'וק. הקדשנו לכך תשומת לב. הדגשנו מוטיבים עות'מאנים בעיצוב פנים הארמון והוספנו אלמנטים של העולם המודרני. זה מבנה חכם העונה לדרישות מדינה גדולה".