ערן זהבי לא לבד: 6 כדורגלנים שבעטו - אבל לא בכדור

החלפת המהלומות בדרבי התל-אביבי בין כוכב מכבי ת"א לאוהד הפועל חמורה, אבל היא ממש לא הראשונה וכנראה גם לא האחרונה ■ הנה כמה דוגמאות

על השאלה אם ההרחקה של ערן זהבי בדרבי התל אביבי אתמול (ב') מוצדקת או לא, יצטרכו לענות בבית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל כנראה, אבל ביום שאחרי זהבי יכול אולי להתעודד מהעובדה שהוא ממש לא לבד במערכה.

למעשה, הוא נמנה עם רשימה של כמה שחקני כדורגל מכובדים לא פחות ממנו, שכבר איבדו את העשתונות או פשוט נקטו הגנה עצמית מול אוהדי כדורגל, שבעצמם קצת שכחו מה צריך לעשות כשבאים למגרש - לעודד. אחד מהם אף הרחיק לכת ובעט בשוטר.

1. אריק קנטונה

אחד מגדולי שחקני מנצ'סטר יונייטד איבד את זה לגמרי במשחק ליגה שגרתי מול קריסטל פאלאס אי שם ב-1995. הצרפתי העצבני זינק בבעיטת קונג פו ליציע לעבר אוהד קריסטל פאלאס שהתגרה בו עם קריאות גזעניות. הבעיטה הזו חצתה הרבה גבולות אז והפכה למפורסמת במיוחד. קנטונה זכה לתשעה חודשי השעייה מהמגרשים.

cantona / צילום מסך
 cantona / צילום מסך

2. קובי מוסא

הדרבי התל-אביבי כנראה יוצר הרבה ריגושים בקרב האוהדים וגם בקרב השחקנים, עד שלחלק מהם קצת משתחרר הבורג. בדרבי של מאי 2007, קובי מוסא היה בתפקיד ערן זהבי. לקראת סוף המשחק פרץ אוהד הפועל למגרש, השליך רימון עשן אדום לכיוון יציע אוהדי מכבי וקובי מוסא החליט לקפוץ עליו, לבעוט בו ולהפיל אותו אל הדשא. מוסא קיבל כרטיס אדום והורחק.

קובי מוסא / צילום מסך
 קובי מוסא / צילום מסך

3. אסטבן אלבראדו

לפני שלוש שנים, משחק גביע בליגה ההולנדית בין אייאקס ואלקמאר התפוצץ בדקה ה-36 אחרי ששוער אלקמאר, אסטבן אלבראדו, התעמת עם אוהד שפרץ למגרש. האוהד התכוון לזנק מאחור על השוער, אבל אלבראדו קלט אותו מגיע, הוריד אותו לקרקע והתחיל לבעוט אותו כאילו היה כדור על קו השער. השוער הורחק בכרטיס אדום והמשחק כאמור פוצץ.

ALVARADO / צילום מסך
 ALVARADO / צילום מסך

4. אדן הזארד

הכדורגלן הבלגי הצעיר החליט שלבעוט בכדור זה לא מספיק ובמשחק ליגה בשנה שעברה בעט בצלעות של מביא הכדורים במשחק בין קבוצתו צ'לסי לבין סוונזי, שניסה לגונן על הכדור כדי למנוע מהשחקן לקחת אותו ולחדש את המשחק. הזארד ספג כרטיס אדום בעקבות המהלך.

HAZAR / צילום מסך
 HAZAR / צילום מסך

5. פרודה אולסן

סביר להניח שמדובר באחד השמות הכי פחות מוכרים כאן ברשימה, אבל שוערה הוותיק של נבחרת נורבגיה יצא למשימת סיכול כניסתו של אוהד למגרש במשחק חשוב נגד נבחרת ספרד. אוסלן רדף אחרי האוהד ותיקל אותו לפני שהספיק להגיע לרחבת ה-16. הוא עטף אותו בצעיף שלו והעביר את האוהד שפרץ לסדרנים.

Olsen / צילום מסך
 Olsen / צילום מסך

6. זבונימיר בובאן

אי שם בהיסטוריה הרחוק של 1990 הקשר הקרואטי האגדי זבונימיר בובאן, אז עוד במדי קבוצתו דינמו זאגרב, כבר איבד את השליטה על עצמו ולא במעט. הוא החליט ללכת על הארד קור ודילג על אופציית האוהד ובעט בשוטר, שהיכה את אוהד קבוצתו במשק מול הכוכב האדום בלגרד. בובאן רדף אחרי השוטר ובעט בפניו ובאופן מפתיע, הפך הצעיר לשחקן אהוב במיוחד לאור תמיכתו הבלתי מסתייגת באוהדים.

boban / צילום מסך
 boban / צילום מסך