אורמת בוחנת הכנסת שותפים לנכסים בארה"ב בשווי 425 מיליון ד'

מנהלת מו"מ למכירת החזקת מיעוט במספר קטן של תחנות כוח, שיישארו בשליטה, בניהול ובתפעול השוטף של אורמת טכנולוגיות

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

קרן פימי, שבשליטת ישי דוידי, ממשיכה לבצע מהלכים להשבחת השקעתה באורמת . אורמת תעשיות, החברה האם של אורמת טכנולוגיות, דיווחה היום לבורסה שהחברה הבת בוחנת אפשרות לגיוס הון באמצעות הכנסת שותפים לחלק מנכסיה בארה"ב, לפי שווי של 425 מיליון דולר.

המהלך צפוי לסייע בהצפת ערך, משום שהוא ישפיע באופן חיובי על התזרים. אורמת טכנולוגיות פעילה בתחום האנרגיה הגיאותרמית, ומהווה את עיקר פעילותה של החברה האם, אורמת תעשיות. הפעילות כוללת שני תחומים: בתחום המוצרים, אורמת טכנולוגיות מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, ובתחום החשמל היא גם הבעלים של תחנות הכוח.

כיום, לפי הדיווח, מנהלת החברה משא ומתן לעסקה שנוגעת להכנסת משקיע שירכוש החזקת מיעוט במספר קטן של תחנות כוח בארה"ב. כחלק מתנאי העסקה המוצעת, אם תצא לפועל, יישארו התחנות בשליטה, בניהול ובתפעול השוטף של אורמת טכנולוגיות.

אורמת מציינת כי היקף ההכנסות של התחנות הנ"ל בתשעת החודשים של שנת 2014 היה כ-60 מיליוני דולרים, וכאמור, השווי (100%) הנגזר להן מדיונים מקדמיים במו"מ הסתכם בכ-425 מיליוני דולרים. עם זאת, אורמת מסייגת ומציינת כי ייתכן שהשווי בפועל יהיה שונה, ואין ביטחון בשלב זה לגבי השיעור שיימכר.

"הצדדים נמצאים בשלבים של החלפת טיוטות הסכם וביצוע בדיקת נאותות. בשלב זה, אין כל ודאות כי הצדדים יחתמו על הסכם, והחברה אינה יכולה להעריך כרגע את היקף התמורה, מועד חתימת ההסכם או הסיכוי להשלמתו. עסקה, כאמור, ככל שתצא אל הפועל, צפויה להשפיע באופן חיובי על תזרים המזומנים של אורמת טכנולוגיות והונה, ולתרום להמשך צמיחתה", נכתב בדיווח.

בדרך למיזוג

זהו לא המהלך היחיד שמקדמת בימים אלה קרן פימי באורמת. בשבוע שעבר פורסם מתווה המיזוג בין אורמת תעשיות לאורמת טכנולוגיות, שבמסגרתו ימוזגו החברות באמצעות החלפת מניות, ואורמת תעשיות תימחק מהמסחר בתל אביב. המהלך מבוצע במטרה לבטל את חברת ההחזקות המפרידה בין בעלי המניות לפעילות העסקית, וכן לחסוך בעלויות הנובעות מהחזקת שתי חברות ציבוריות, ובניסיון להגדיל את הסחירות במניית אורמת טכנולוגיות.

אורמת טכנולוגיות נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי של כ-1.3 מיליארד דולר (כ-4.8 מיליארד שקל), והחברה האם, אורמת תעשיות, נסחרת בשווי 3 מיליארד שקל בבורסה בתל אביב. בעלי המניות המרכזיים באורמת תעשיות כיום הם קרן פימי (24.2%); משפחת ברוניצקי (15.1%) שייסדה את החברה ונורסטאר (7.7%) של חיים כצמן ודודי סגל, שבעבר ניסתה לבצע, ללא הצלחה, השתלטות עוינת על אורמת.

לאחר המיזוג תחזיק פימי בכ-15.1% ממניות אורמת טכנולוגיות, משפחת ברוניצקי תחזיק ב-9.4% ונורסטאר ב-5.9%.עסקת המיזוג צפויה להיסגר ברבעון הראשון של 2015, בכפוף לאישור בעלי המניות בשתי החברות ואישורים רגולטוריים ומשפטיים שונים. קרן פימי ומשפחת ברוניצקי כבר התחייבו להצביע בעד העסקה.