מה המסקנות מניסוי הלמידה באמצעות טאבלטים?

התלמידים לא מתלהבים, המורים נבוכים מהנחיתות הטכנולוגית, ההורים ספקניים, המומחים מסתייגים והמנהלים חלוקים בדעותיהם

תלמידי בית הספר אורט רמת יוסף בבת ים / צילום: כפיר זיו
תלמידי בית הספר אורט רמת יוסף בבת ים / צילום: כפיר זיו

ברוכים הבאים אל מערכת החינוך של המאה ה-21: את אב הבית המיתולוגי מחליף ארז הטכנאי; את ספר הביולוגיה - טאבלט עם תוכן דיגיטלי; ובמקום לבהות בחלון ולחלום, אפשר, בלי שהמורה תשים לב, להתחבר למשחק של פיפ"א.

כאלפיים תלמידי חטיבות ביניים ותיכון בירושלים נפרדו השנה מספרי הלימוד הישנים והכבדים לטובת טאבלט דק גזרה במיזם של משרד החינוך ועיריית ירושלים בהשקעה של מיליוני שקלים. ולא רק בירושלים: יותר ויותר מועצות מקומיות ובתי ספר מרימים את הכפפה הדיגיטלית. חלקם בשיתוף עם משרד החינוך, חלקם באופן עצמאי (למשל, בת ים, שבה כל תלמידי חטיבות הביניים כבר לומדים באמצעות הטאבלט).

כ-1,800 בתי ספר התחברו בשנתיים האחרונות לתשתית המאפשרת להם גלישה מהירה באינטרנט כהכנה להכנסת "מכשירי קצה" (טאבלטים, סמרטפונים ומחשבים ניידים). משרד החינוך הקצה מענק של 240 אלף שקלים עבור כל בית ספר המצטרף לפיילוט הטאבלטים, 100 אלף שקלים מתוכם מיועדים למתן סיוע לרכישת המכשירים עבור אלה שידם אינה משגת. כל בית ספר שמצטרף, מקבל גם חבילת תוכן דיגיטלית ומערך של תמיכה טכנית הכולל טכנאי שמגיע מדי יום לבית הספר.

*** הכתבה המלאה - במגזין G