סיפור הקאמבק של ריינג'רס הסקוטית: עסק לא פשוט בכלל

קבוצת הפאר לשעבר, שהתפרקה ב-2012 והתחילה מחדש בליגות הנמוכות בסקוטלנד - מגמגמת על המגרש; גם בספרי החשבונות יש בורות משמעותיים

אוהד גלזגו ריינג'רס / צלם: רויטרס
אוהד גלזגו ריינג'רס / צלם: רויטרס

מועדון הפאר ריינג'רס FC עושה את מירב המאמצים לשוב אל הליגה הבכירה במדינה, ממנה נעדר מאז 2012, בעקבות פשיטת רגל שהובילה לפירוק הקבוצה (שזכתה באליפות סקוטלנד 54 פעמים בעבר) ולירידה אל הליגה הרביעית בחשיבותה בסקוטלנד. בינתיים זה הולך להם קשה: המועדון מגלזגו מדורג כרגע רק במקום השני בצ'מפיונשיפ הסקוטית (שאינו מוביל לעלייה אוטומטית לליגה הבכירה - אלא למשחקי פלייאוף), מרחק 9 נקודות מהמוליכה הארטס.

גם בזירה הכלכלית, בפני ריינג'רס ניצב אתגר לא פשוט: הקבוצה הודיעה כי סיימה את עונת 2013/14 עם הפסד בסך 8.3 מיליון ליש"ט, שמצטרף למינוס שנרשם ב-2012/13 ועמד על 14.4 מיליון ליש"ט.

המועדון נסחר בבורסת המשנה הבריטית (AIM), והודיע כי הוא צפוי ללכת להנפקה של מניות חדשות, על מנת לגייס 8 מיליון ליש"ט הדרושים באופן מיידי, כבר לחודש ינואר הקרוב - על מנת לפתור בעיות תזרימיות. אחד מבעלי המניות הוא מייק אשלי, הבעלים של קבוצת הפרמיירליג האנגלית ניוקאסל יונייטד - שבחודשים האחרונים הזרים לריינג'רס הלוואות בשווי של 3 מיליון ליש"ט.

ההנהלה החדשה של ריינג'רס הלכה למהלך ההנפקה בבורסה בדצמבר 2012, זמן קצר לאחר שקיבלה את המפתחות של המועדון, כשבהנפקה זו גויסו 22.2 מיליון ליש"ט מאוהדי הקבוצה.