מאיה זלצברג | מייסדת קבוצת זמינגו

משקפיים ורודים

מאיה זלצברג נמצאת ברשימה הזו על תקן מבטיחה יותר מהכול: קבוצת זמינגו שהקימה, ושבה היא מכהנת כמנהלת פיתוח, נשארה עד היום מתחת לרדאר התקשורתי וחובת ההוכחה עדיין נמצאת בידיה. יחד עם זאת, עם חברה שכבר היום מעסיקה כ-80 עובדים, שעוסקת בתחום החם של ממשק משתמש ובניית אפליקציות, ושמתכננת דריסת רגל בתחום המתפתח של המחשוב הלביש - לזמינגו יש פוטנציאל גדול.

בין היתר, עובדת החברה על ממשקי משתמש ועיצוב למשקפיים חכמים לטכנאים, על מערכת ללימוד מרחוק, על מערכת אבטחה ביתית ועל פיתוחים נוספים בתחום. זלצברג, מהנדסת תוכנה ואם לשניים, הקימה את החברה כשהייתה בת 27, מיד לאחר השקת האייפון הראשון ב-2007. "התגלגל לידי המכשיר והתחלתי לשחק איתו", היא משחזרת. "התחלתי להוריד אפליקציות והצטרפתי לגראז' גיקס, סוג של קבוצה של חנונים שנפגשים במוסך, שומעים הרצאות, מדברים ויוצרים קשרים. עזבתי את העבודה שלי אז ב-DVTEL, הפעילה בתחום מצלמות האבטחה, והתמסרתי לפיתוח אפליקציות".

ממה התפרנסת בינתיים?

"מהחסכונות. הכול קרה מהר ובמקביל. הוצפתי בעבודה והבנתי שאם אני רוצה לפתח את העסק, אני חייבת לצרף אליי אנשים. גייסתי את החבר שלי אז, ציקי נפתלי, היום בעלי ומנכ"ל החברה. בהתחלה עבדנו בדירה בתל אביב, ואז עברנו להרצליה פיתוח ובשנה הבאה כבר יהיו לנו מאה עובדים. 80% מהלקוחות שלנו, אגב, נמצאים בחו"ל. בין היתר חברת FLIR, המשווקת מערכות הדמיה טרמיות; IMAGIN, המפתחת מוצר מתחרה לגוגל גלאס, ו-FIELDBIT, העוסקת במחשוב לביש".

שאלה לסיום: מאיפה השם הזה, זמינגו?

"זה שילוב של פלמינגו וזברה", היא צוחקת, "הבן שלי בטוח שיש חיה כזו, ואני חושבת מה יקרה ביום שבו לא נמצא אותה בספארי".

אישי: 32, נשואה 2, מתגוררת ברעננה

השכלה: תואר ראשון בהנדסת תוכנה, אוניברסיטת בן גוריון