איך השיג טייגר וודס חסות של 30 מיליון ד' מחברת אופנועים בהודו?

הגולפאי מתאושש מפרשת הבגידות המפורסמת של 2009, שהבריחה כמה מהספונסרים הגדולים שלו. חתם עם יצרנית האופנועים ההודית Hero MotorCorp

טייגר וודס שחקן גולף / צילום: רויטרס
טייגר וודס שחקן גולף / צילום: רויטרס

לעולם הספורט יש זיכרון קצר כשמדובר בכוכבי-על. טייגר וודס, שאיבד חלק גדול מהספונסרים שלו בעקבות פרשיית הבגידות המפורסמת שהתפוצצה בנובמבר 2009, חוזר ומחתים חברות מסחריות על הסכמי עתק.

האחרונה שסיכמה על הגולפאי על חסות מסחרית היא יצרנית האופנועים ההודית Hero MotorCorp. החברה אמנם לא ידועה בשוק האמריקאי, אבל נחשבת ליצרנית הרכבים הדו-גלגליים הגדולה בעולם, ו-98% מהמכירות שלה הן לשוק ההודי.

ההסכם מוערך, לפי ESPN, ב-8 מליון דולר לשנה, והוא לארבע שנים. זהו ההסכם הגדול ביותר שוודס חותם מאז הפרשה "ההיא" לפני חמש שנים.

מה הקשר של טייגר לאופנועים? למעשה אין לו כל נגיעה לעניין, ולאחר פרסום ההסם אף אמר כי "לא רכבתי מעולם על אופנוע, ואין לי כל כוונה גם להתחיל עכשיו".

ביוני האחרון דורג וודס במקום השישי בדירוג הספורטאים המכניסים בעולם של "פורבס", עם הכנסה שנתית של 61.2 מיליון דולר. ההסכם שלו עם נייקי ממשיך להיות אחד הגדולים בעולם הספורט, ומוערך ב-20 מיליון דולר בעונה. וודס, שיחגוג החודש 39, נחשב לספורטאי המכניס בעולם ואף זכה לכינוי "ספורטאי המיליארד דולר הראשון", אחרי שהיה לספורטאי הראשון שחצה הכנסות של מיליארד דולר בקריירה.