הסכם שידורים ענק לטניס הנשים: 535 מיליון דולר ל-10 שנים

ההסכם הוא עם Perform הבריטית, שמחזיק המניות הגדול ביותר שלה הוא לן בלווטניק; מדובר בעסקה הגדולה בהיסטוריה של ספורט הנשים

הטניסאית אנה איבנוביץ' / צילום: רויטרס
הטניסאית אנה איבנוביץ' / צילום: רויטרס

ארגון טניס הנשים העולמי (WTA) חתם על הסכם שידורים חסר תקדים עם ענקית התקשורת הבריטית Perform, במסגרתו יקבל סכום של 535 מיליון דולר בעשר השנים הבאות - ממוצע של למעלה מ-50 מיליון דולר בשנה. מדובר בהסכם הגדול בהיסטוריה של ספורט הנשים בכל ענף שהוא.

עד כמה גבוה ההסכם הנוכחי בהשוואה להסכמים גדולים אחרים בספורט הנשים? ה"ניו יורק טיימס" מפרסם כי ההסכם של ליגת הכדורסל האמריקאית ה-WNBA עם רשת ESPN, שנחשב לקרוב ביותר לזה של הטניס, צפוי לצמוח החל מעונת 2016/17 לסכום של 25 מיליון דולר בעונה.

במסגרת ההסכם תקבל החברה הבריטית את זכויות השידור לכל 54 הטורנירים שמקיים סבב הנשים המקצועני במהלך השנה. הזכויות כוללות כ-2,000 משחקי יחידות במהלך השנה, ובנוסף את כל הזכויות לשידור חצאי הגמר והגמר של משחקי הזוגות בסבב הנשים.

ההסכם ייכנס לתוקף רק בשנת 2017, כאשר עד אז תמשיך החברה הבריטית להתנהל בתוך ההסכם המופחת הנוכחי עליו חתמה לפני שנה.

טניס נחשב לענף הפופולרי ביותר בעולם בספורט הנשים, והמתגמל ביותר את השחקניות בצמרת העולמית. את שנת 2014 סיימו מספר שיא של 24 שחקניות עם הכנסה של יותר ממיליון דולר מפרסים כספיים בטורנירים.

מחזיק המניות הגדול ביותר ב-Perform הבריטית הוא המיליארדר לן בלווטניק (42.5%), שמוכר לציבור הישראלי כמי שמחזיק בין היתר בכלל תעשיות אותה רכש מידי נוחי דנקנר; בלווטניק גם מחזיק המניות העיקרי בקבוצת התקשורת RGE, המחזיקה בבעלות על ערוץ הספורט וערוץ הילדים.