הבוקר פרסמו השותפויות רציו והזדמנות ישראלית את דו"ח המשאבים שביצעה החברה האמריקאית NSAI עבור פרוספקט "רועי" הנמצא ברישיונות "נטע ורועי" בהם מחזיקה רציו בכ-70%, הזדמנות 10% ואדיסון כ-20%.

דו"ח NSAI מעריך כי פוטנציאל הגז (האומדן הטוב ביותר) בפרוספקט מגיע לכ-3.2 Tcf כאשר הטווח עומד על בין 1.9 Tcf ל-5 Tcf. במידה והקידוח אכן ימצא גז טבעי בהיקפים אלו, "רועי" ו"נטע" יהפכו למאגר השלישי בגודלו בתוך השטח הימי הישראלי (אחרי לוויתן-21.9 Tcf ותמר-11 Tcf), והרביעי בגודלו באגן הלבנט.

הנתונים הכלולים בדוח המשאבים נערכו על בסיס סקר סייסמי תלת מימדי (D3) שנערך בשטח הרישיונות בראשית שנת 2010, השתרע על שטח של כ-505 קמ"ר ועבר עיבוד ופענוח אשר הסתיימו בשנת 2013. נתוני הסקר הסייסמי, עיבודו ופיענוחו, הועברו ל- NSAI לצורכי הכנת דוח המשאבים.

יצוין כי עצם גילוי הגז אינו מספיק על מנת לקבוע כי קיימת כדאיות כלכלית להפקתו. זאת משום שכדאיות זאת מותנית, בין היתר, במחיר ובכמות שניתן יהיה למכור למשק הישראלי ובכמות שניתן יהיה לייצא לחו"ל.

מבחינת המשק המקומי, לא בטוח שיש מספיק ביקוש לגז במשק המקומי, שיצדיק את פיתוח מאגר רועי, זאת משום שישראל נשענת היום על הגז אשר מגיע ממאגר "תמר". ההתקשרויות למכירת הגז ממאגר "תמר" הן רבות וארוכות שנים, וכוללות את חברת החשמל, תחנות הכח הפרטיות וצרכנים גדולים נוספים. מבחינת אופציית ייצוא הגז לחו"ל, המחיר בו יצליחו השותפות במאגר למכור את הגז הוא גבוה מכפי שיקבלו עליו מבשק המקומי, אך כך גם עלויות הפיתוח ובניית התשתית לייצוא לחו"ל הן יקרות יותר.

בתגובה אמר הבוקר אייל שוקר, מנכ"ל הזדמנות ישראלית: "אני חש סיפוק גדול מהתוצאות ומהעובדה שהאסטרטגיה שלנו של פיזור נכסים וסיכונים הוכיחה את עצמה. 'הזדמנות ישראלית' שותפה לא רק במבחר רישיונות היא שותפה כיום גם במבחר פרוספקטים".

"ברמה הלאומית אלו גם חדשות בעלות משמעות רבה. אנו למדים כי האגן הלבנטיני טומן במעמקיו מאגרים רבים נוספים ואני תקווה שהממשלה שתקום תפנים את ההזדמנות ותעודד את היזמים להמשיך את פעילות האקספלורציה והפיתוח לטובת עתיד מבטיח".