השפיץ של מהדורת החדשות

את הסדרה החדשה של צבי יחזקאלי על האסלאם חשוב יותר שיראו באירופה

אללה אסלאם צבי יחזקאלי / צילום: ערוץ 10
אללה אסלאם צבי יחזקאלי / צילום: ערוץ 10

"היג'רה" של צבי יחזקאלי, חדשות 10, א'-ד' 20:45 (בקירוב)

כשמדברים על החשיבות בקיומן של שתי חברות חדשות בשני ערוצים מתחרים, אנו נוהגים לשייך זאת אוטומטית, בקלות רבה מדי, לדברים שמתקשרים לפוליטיקה המקומית (למשל: ערוץ 10 "שמאלנים", ולכן אם אני איש ימין, אני נגדם או להפך). אבל המשמעות האמיתית של זה היא שכאשר יש תחרות, יש יצירתיות, וכל צד גורם לשני להתאמץ יותר.

השפיץ של שתי מהדורות החדשות, נכון לימים אלה, הוא הסדרה המופלאה של צבי יחזקאלי על האסלאם המתחזק באירופה. אם ב"אללה אסאלם" מלפני שנתיים-שלוש נבדקה הטענה האם בני הדור השני והשלישי של המהגרים המוסלמים יוכלו להשתלב בחיים הטובים במערב בלי למרוד בשם האסלאם (או להתאסלם בשם המרד) - הרי שהפעם השיטוט ברחובות אירופה הוא מפוכח יותר: זה כבר לא מה יקרה, אלא מתי יקרה ובאיזה היקף - לפני שאירופה תתעורר.

יחזקאלי משוחח אמנם עם מוסלמים קיצוניים, אבל מה שמהדהד בסדרה הזאת הוא מה שלא נשמע בה - תגובתן הרפה של רשויות החוק. כן, אני מכיר את התזה: הקולוניאליזם הנצלני אשם בכל, המהגרים הוזמנו על-ידי הממשלות, הם תורמים לכלכלה, רובם אזרחים טובים שמנסים להשתלב, ובכלל, אם נגביל את חופש הביטוי בארצנו - יהיה זה הניצחון האמיתי של האויב.

זה נהדר על הנייר - אבל מתרסק על קרקע המציאות. בעיניים ישראליות זה כמעט בלתי נתפס: עומד איש דת מוסלמי ברחובות לונדון, משבח את פיגועי הטרור שהתבצעו בה, מייחל ליום שבו תושבי אנגליה יתאסלמו מרצון או ישלמו בראשיהם - והחוק מגן עליו.

ממש כמו "אללה אסלאם", את הסדרה הזאת של יחזקאלי חשוב יותר שיראו באירופה מאשר בישראל (אנחנו כבר יודעים עם מי יש לנו עסק), ובינתיים, הציפייה לה סוחבת אותי כמעט לכל אורך המהדורה המרכזית של חדשות 10.

* ציון: 9

ועוד 3 תוכניות לצפות בהן הערב:

למקדימי המדור: מי שמעוניין לוותר על הסיקור המצוין אך המטריד של יחזקאלי, מוזמן לוותר אפילו על יחזקאלי כדי לצפות ב"מנהטן" של וודי אלן (MGM, 20:25) ולהיזכר שהרבה לפני שעשה זאת ללונדון, רומא, פריז, ברצלונה וסן פרנססיקו - עשה זאת המאסטר הנוירוטי לניו-יורק האהובה שלו, בסרט מקסים עם מריל סטריפ, דיאן קיטון ומיוריאל המינגווי בתפקיד הפנטזיה במשבר גיל ה-40 של תסריטאי ניו-יורקי.

אם אתם בקטע של שידורים חוזרים או סתם רוצים להתענג על זוגיות טלוויזיונית מופלאה, אתם יכולים להצטרף ל"אהרוני וגידי על דרך המשי" (21:00, ערוץ 10); ואם בא לכם לצחוק על עצמנו מול תסריט דמיוני שהולם באורח כמעט מבהיל את המציאות שבחוץ, כדאי לכם לחכות ל"פולישוק" (22:10, ערוץ 2) - הסיטקום הישראלי המוצלח ביותר על המסך שגורם לצופים למחות דמעה, ולא של צחוק, בסוף כל פרק.