מניית ווקסיל עולה לאור הרחבת ניסוי קליני

חברת הביומד הודיעה על קבלת אישור לפתיחת מרכז נוסף לניסוי קליני שלב I/II בחולות סרטן שד גרורתי עם חיסון ה-ImMucin במרכז הרפואי קפלן

תאי דם במעבדה / צילום: רויטרס
תאי דם במעבדה / צילום: רויטרס

חברת ווקסיל ביו , המתמחה בפיתוח מוצרים אימונותרפיים לטיפול בסרטן ובמחלות זיהומיות, דיווחה היום (ג') לבורסה כי קיבלה את אישור וועדת האתיקה (הלסינקי) של המרכז הרפואי קפלן ברחובות, לביצוע ניסוי קליני VAXIL-010 שלב I/II בחולות סרטן שד גרורתי.

הניסוי, שמתבצע היום במרכז הרפואי הדסה עין כרם, בוחן את הבטיחות, האימונוגניות (תגובת המערכת החיסונית של הגוף), והפוטנציאל הקליני של מתן חיסון ה-ImMucinבחולות סרטן שד גרורתי שהגידול שלהן מציג את הסמן הסרטני ה-MUC1, אשר כנגדו מכוון חיסון ה-ImMucin, והמקבלות טיפול הורמונלי.

רופאת המחקר במרכז הרפואי קפלן תהיה ד"ר נועה בן-ברוך והוא יתבצע במחלקה לאונקולוגיה בבית החולים. ד"ר בן ברוך מצטרפת לפרופ' חובב נחושתן, רופא המחקר בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

כאמור, בניסוי צפויות להשתתף עד 20 חולות, בגילאי 18 ומעלה, מתוכן גוייסו עד כה 4 חולות. בכוונת ווקסיל להתחיל בגיוס המשתתפות הפוטנציאליות לניסוי במרכז הרפואי קפלן במהלך התקופה הקרובה.

המוצר העיקרי שבפיתוח חברת ווקסיל הינו ImMucin, המחנך את תאי מערכת החיסון של החולים לאתר ולהשמיד תאי סרטן המציגים את אזור ה-signal peptide של הסמן הסרטני MUC1, אשר מבוטא בקרב 90% מגידולי הסרטן אך לא כצורה מסיסה בדם החולה, עובדה העשויה לשפר את פעילותו רק על תאי הסרטן.

טיפול ה-ImMucin "מחנך" את תאי מערכת החיסון של החולים לאתר ולהשמיד תאי סרטן המבטאים חלק מהסמן MUC1 הנמצא על תאי הסרטן. ביכולתו של טיפול אימונו-תרפי זה לרתום את כוחה של המערכת החיסונית של החולה כדי לאתר, לזהות ולהשמיד את תאי הגידול הסרטניים בצורה בטוחה ממוקדת ויעילה.