בעונה הבאה בליגה הטורקית: 11 שחקנים זרים מול 11 שחקנים זרים

בטורקיה יגדילו ב-2015/16 את כמות הזרים על מנת לעצור את אינפלציית המחירים של הכדורגלן המקומי ■ המתנגדים חוששים לפגיעה אנושה בנבחרת

ווסלי סניידר, גלטסראיי / צלם: רויטרס
ווסלי סניידר, גלטסראיי / צלם: רויטרס

מהפכה של ממש בכדורגל הטורקי: ההתאחדות המקומית העבירה חוק, שיקבל תוקף החל מעונת המשחקים הבאה (2015/16) - במסגרתו יוכלו הקבוצות להעסיק תחת חוזים סך של 28 שחקנים - כשמחצית מתוכם יוכלו להיות זרים. למשחקים עצמם, יהיו רשאים המועדונים לרשום 11 זרים מתוך סגל של ה-18.

נכון להיום, יכולים המועדונים הטורקים להעסיק רק שמונה זרים, ולעלות למגרש עם שישה בלבד מתוכם.

מטרת החוק החדש היא לעצור את האינפלציה במשכורות השחקנים הטורקים, ובעיקר במחיר שלהם: נמכרים תמורת סכומים גבוהים, בשל בעיית ההיצע שנוצרת בעקבות מגבלת הזרים - למרות שהם לא בהכרח שווים את הכסף הגדול הזה. כך למשל מביא עיתון ה"הורייט" את הדוגמה של אוזן טופאן (19), המגן הימני המבטיח של בורסאספור - עליו דורשת הקבוצה דמי העברה של למעלה מ-14 מיליון דולר.

יחד עם זאת, קבוצות שייבחרו להעסיק מספר מצומצם יותר של זרים, ולתת יותר צ'אנסים לכישרונות המקומיים - יוכלו לקבל תמריצים בסך מקסימלי של 4 מיליון דולר מההתאחדות.

באופן טבעי, 18 קבוצות הסופרליג מקבלות בברכה את השינוי, שבין-לילה יעמיק משמעותית את היצע הכדורגלנים שהן יוכלו לרכוש. מנגד, נשמעים בטורקיה קולות הטוענים כי הרפורמה הזאת תגרום לנזק בלתי הפיך לנבחרת הטורקית, כשהכישרונות המקומיים יתקשו לקבל דקות משחק ולהתפתח.