המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הודיעה היום (א') לעו"ד רונאל פישר כי היא שוקלת להעמידו לדין פלילי בעבירות של תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי משפט, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו.

בשלב זה נשקלת העמדתו של עו"ד פישר לדין פלילי בפרשות העיקריות המכונות "פרשת אלון חסן" ו"פרשת אילון מכלוף", כאשר פרשיות נלוות נוספות עודן מצויות בחקירה.

במכתב השימוע שנשלח לעו"ד פישר נכתב כי בתקופה בה העניק פישר שירותים משפטיים לאלון חסן (שכיהן כיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד), הוא חשוד כי תיווך בשוחד בכך שקיבל סכום כסף מחסן, וזאת לאחר שיצר בפניו מצג כי בדעתו להעביר את הכסף לידי גורם משטרתי, אשר בכוחו להשפיע על מהלך החקירה של חסן.

יצוין כי למרות שהחקירה העלתה כי פישר לא התכוון לכאורה לחלוק את כספי השוחד עם אחר, מבחינה משפטית מתגבשת לכאורה עבירת התיווך לשוחד.

במקרה אחר, כך על-פי החשד, קיבל עו"ד פישר סכום כסף במזומן מאילון מכלוף, הבעלים של מטמנת פסולת באשקלון, אותו ייצג בהליכים משפטיים שהתנהלו בעניינו. גם במקרה הזה חשוד פישר כי קיבל את הכספים לאחר שיצר מצג כי בדעתו להעבירם לידי שוטר בתמורה לקבלת מידע בעניין תיקי חקירה המתנהלים נגד מכלוף.

על-פי החשד, עם מסירת סכום של 5,000 שקל התריע עו"ד פישר בפני מכלוף כי ביום מסוים עתידים להגיע שוטרים מיחידת להב לביתו על מנת לעוצרו במסגרת חקירה המתנהלת נגדו, והורה לו כי יימנע מללון בביתו ויכבה את הטלפון הנייד. ואכן, בבוקרו של אותו יום הגיעו כוחות משטרה לביתו של מכלוף, אשר לא לן בביתו באותו ערב והיה באותה שעה במלון, ולא מצאו אותו. במעשיו קיבל פישר לכאורה כסף ממכלוף על מנת לתת שוחד וכן עשה לכאורה דבר בכוונה להכשיל הליך שיפוטי.

יצוין כי החקירה בגזרת מעורבותו בפרשה של קצין משטרה מלהב עודנה נמשכת. בעקבות החקירה הקצין לא שב עד כה לשירות במשטרה.

בטרם יוחלט אם להגיש כתב אישום הוזמן עו"ד פישר להשמיע באמצעות באי-כוחו את טענותיו בהליך שימוע שיתקיים במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים, ככל שיחפוץ בכך.

התיק נחקר על-ידי צוות חשיפה וצוות ירושלים במחלקה לחקירות שוטרים. את החקירה ליוו עורכות הדין ליאורה נהון וקרן אלטמן מהמחלקה לחקירות שוטרים.