גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

גולף רוכשת את אתר האופנה הישראלי Adika בכ-40 מ' ש'

(עדכון) - אתר עדיקה, שהוקם ב-2012 ע"י דדי שוורצברג ועדי רונן, נחשב לאחד המובילים במכירות האופנה בישראל ■ במסגרת העסקה תוקם חברה שתיקרא On Line Golf ותפתח תשתיות מכירה באינטרנט למותגי גולף

ADIKA  / צילום מסך
ADIKA / צילום מסך

החיבה הרבה שמגלים בשנים האחרונות ישראלים לשופינג באינטרנט נותנת את אותותיה בעסקה שנרקמת בימים אלה מאחורי הקלעים. רשת האופנה גולף נמצאת במשא-ומתן מתקדם לרכישת אתר האופנה הישראלי המוביל Adika.

פרטי העסקה לא נחשפו, אך העסקה מוערכת בכ-40 מיליון שקל וצפויה להיסגר סופית בחודשים הקרובים.

אתר Adika הוקם בינואר 2012 על-ידי דדי שוורצברג ועדי רונן. שוורצברג שימש כאנליסט וכמנהל השקעות בחברות שונות והקים את קרן הגידור טוליפ עם הון של 20 מיליון שקל שהצליח לגייס. רונן הגיעה אליו עם הרעיון למיזם בגדים אינטרנטי במטרה לפתח לה תוכנית עסקית, ולאחר חודשיים של פעילות קרן הגידור שוורצברג סגר אותה, והשניים עברו לעבוד על עדיקה.

האתר נחשב לבוטיק אופנה מקוון איכותי ולאחד המובילים בישראל בתחום מכירות האופנה אונליין עם כ-25 אלף כניסות ביום ומכירת פריטים שכוללים בגדים, נעליים ואקססוריז במחירים אטרקטיביים יחסית.

מעבר למכירות באינטרנט, בחברה מקימים פעמיים בשנה חנויות זמניות, מה שנקרא בעגה המקצועית Pop Up Shop, כדי למכור קולקציות לצרכנים באופן ישיר ולא דרך האינטרנט. כך, למשל, בשנה שעברה פתחו בעדיקה חנות זמנית במתחם התחנה בתל-אביב וחנות זמנית נוספת ברחוב שינקין בתל-אביב.

צפי המכירות של חברת Adika בשנת 2015 מוערך בכ-40 מיליון שקל.

רכישת Adika עשויה להפוך את קבוצת גולף לשחקנית המובילה בשוק הE-commerce בישראל. במסגרת העסקה תוקם חברה שתיקרא On Line Golf, אשר תרכוש 100% מהאחזקות בחברת Adika ותפתח תשתיות מכירה באינטרנט למותגי קבוצת גולף.

אלי מיזרוח, מנכ"ל גולף, מסר היום (ד'): "ביצוע עסקת הרכישה של Adika תאפשר לקבוצת גולף להתקדם אל היעד אותו הציבה בתוכנית האסטרטגית שלה, לחציית רף המיליארד שקל מכירות בתוך 4 שנים, והמטרה היא להציב אותנו באופן מיידי כשחקן האופנה מספר 1 בשוק ה-E-commerce בישראל. כחלק משלים להיערכותה נערכת גולף לגיוס חוב לצורך הרחבת יכולותיה הפיננסיות לטובת הרכישות, וזאת לצד שימור מדיניות הדיבידנד".

דדי שוורצברג, מנכ"ל Adika, מסר: "בנינו בשנים האחרונות יכולות טכנולוגיות ושיווקיות שהביאו אותנו למובילות בעולם מכירות האופנה ובאינטרנט. התחום בישראל עדיין בחיתוליו, פוטנציאל הצמיחה הוא גדול מאוד, ואין לי ספק שהחבירה לקבוצת הקמעונאות המובילה בישראל תייצר את התנאים הטובים ביותר למימוש הפוטנציאל, וביחד עם גולף נוביל את תחום מכירות האופנה והלייף סטייל ברשת".

בראיון שהעניק ל"גלובס" ביולי 2013 סיפר שוורצברג כי "לא הכרתי את עולם האינטרנט לפני עדיקה. אני בא ממקום של עסקים. למדתי לכתוב תוכניות עסקיות, איך לנתח עסק ולנהל עסק. מאוד התלהבתי והסתקרנתי מהאינטרנט, כי ראיתי את ההזדמנות והבנתי שבאינטרנט המשחק הוא טראפיק וחשיפה, ואם תאפיין את זה נכון - השמיים הם הגבול".

גורם בתעשיית האופנה הסביר ל"גלובס" כי "אם גולף אכן קונים את עדיקה, זה הרבה בזכות שוורצברג והאישיות שלו". כך, שוורצברג עשוי לקבל תפקיד בכיר ברשת גולף בתחום הדיגיטל ובכלל.

למעשה, לא מן הנמנע כי הרכישה היא מהלך אסטרטגי שנועד להכניס את רשת גולף לתוך העולם הדיגיטלי, שבו הם מפגרים מעט מאחור בעולם האופנה אונליין. למעשה, רק לפני 3 חודשים הם החלו למכור בגדים דרך אתר אינטרנט חדש שעיצבו, אך זו במסגרת מוגבלת של קולקציות ספציפיות כחלק מקמפיין שיווקי שהשיקו. עד אז גולף מכרו באתר שלהם בעיקר חבילות שי.

חברת Adika מעסיקה 80-90 עובדים, שכוללים בין היתר מחלקות כמו שירות לקוחות, קניינות ועוד. רוב פריטי האופנה מתבססים על קניינות מהעולם, בעוד חלק מיוצרים באופן עצמאי על-ידי מעצבת הבית. בשנה החולפת עדיקה הרחיבה את קהל היעד שלה כשנכנסת לתחומי האופנה לגברים ולמידות גדולות.

עבור קבוצת גולף מדובר בהמשך לאסטרטגיית ההתרחבות שלה באמצעות רכישות. כך, בשנה שעברה רכשה החברה 50% מהפעילות הישראלית של מותגי היוקרה של קבוצת ארקדיה הבינלאומית (עסקה שטרם הושלמה). פעילות זו כוללת מותגים כמו טופ שופ, טופ מן, דורותי פרקינס ומיס סלפרידג'.

על-פי דוחות הרבעון השלישי של קבוצת גולף שהתפרסמו בנובמבר, הרווח התפעולי צנח ב-78%, והרווח הנקי ב-72%, לצד הפסד תפעולי של 5 מיליון שקל ברבעון. בחברה, בניהולו של אלי מיזרוח, הסבירו אז כי הנתונים נובעים ממבצע "צוק איתן", שפגעו במכירות.

העסקה הנרקמת בין הצדדים מעידה על כך שתחום האופנה המקוון הפך לחם במיוחד בשנים האחרונות ונחשב לאחת הקטגוריות הצומחות בשוק האינטרנט. מספיק לקפוץ היום לסניף הדואר הקרוב לביתכם ולראות מול העיניים שקיות של אתר האופנה הבריטי Next ממלאות את המדפים, או אריזות של אתרים כמו ASOS הבריטי, eBay, אמזון או aliexpress.

בשוק המקומי התעוררו מעט מאוחר יותר ואת הדרך לשם פרצו דווקא אתרים קטנים דוגמת Adika, סטייל ריבר, ברנדה (שנמכר בהמשך ל-baligam) ואחרים. בד-בבד התחילו רשתות אופנה קטנות יחסית להיכנס לשוק, ואפשר היה לראות שם את רשת בגדי הבייסיק S.Wear או דלתא.

בתחילת 2013 נכנסה לראשונה שחקנית מרכזית למכירות אונליין, כשקסטרו החלו למכור בגדים אונליין. בהמשך נכנסה גם רשת רנואר לאינטרנט, אך רשת שעדיין נעדרת משם היא פוקס.

שוורצברג התייחס בראיון שהעניק ל"גלובס" בעבר לסוגיית שוק האופנה המקומי באינטרנט ואמר כי "האבסורד כאן הוא שמבחינת טכנולוגיה אנחנו הכי מתקדמים, אבל מבחינה צרכנית אנחנו מפגרים בערך ב-10 שנים. אנחנו מניעים את כל הטכנולוגיה בעולם, אבל השוק הישראלי לא יודע איך להשתמש בה".

עוד כתבות

יזמיות המגורים מדווחות על עלייה בקצב מכירת הדירות בחודשים האחרונים / צילום: שלומי יוסף

דוחות חברות הנדל"ן מגלים: "המשבר ההיסטורי" נמשך בקושי חודשיים

למרות נבואות הזעם והמחסור המתמשך בעובדי בניין בצל המלחמה, יזמיות המגורים מדווחות על התאוששות ● מחודש דצמבר נרשמת עלייה בקצב מכירת הדירות, לא נרשמים עיכובים במסירות, לפי בכירים בענף רוב אתרי הבנייה חזרו לעבוד, ואפילו מדד המניות הענפי רושם תשואת שיא

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע שיוגבל לפי מדרגות מקסימליות ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מירבי

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

עו''ד ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: עידן גרוס

רשות ניירות ערך הטילה עיצום בסך 700 אלף שקל על אי.בי.אי

העיצום, שהוטל בגין הפרות חוק איסור הלבנת הון, הוא הגבוה ביותר שהוטל לפי חוק זה על מפוקח של רשות ניירות ערך בשנים האחרונות ● אי.בי.אי בתגובה: "ב-2018, התקופה אליה מתייחס דוח הרשות, תחום המטבעות הדיגיטליים היה עדיין חדשני, ולא הייתה כל רגולציה שהסדירה את הנושא"

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

מגמה ירוקה בתל אביב; נובה מטפסת בכ-3%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.6% ות"א 90 עולה ב-0.4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

אחרי שהפסידה 1.6 מיליארד שקל בשלוש שנים - פתאל חזרה לרווח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

בזכות אגד: הרווח הנקי של קיסטון זינק ב-300%

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: קיסטון מציגה תוצאות חזקות בזכות אגד, והרווח הנקי של רציו ירד ל-127 מיליון דולר ● מדור חדש

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

"נעביר את ההתייקרויות ללקוחות": בדיפלומט מזהירים מאפשרות של העלאות מחירים

יבואנית המזון והטואלטיקה פרסמה את תוצאותיה לשנת 2023 ולרבעון האחרון והציגה צמיחה בהיקפי הפעילות בישראל וכן בפעילותה העולמית ● למרות זאת - החברה הזהירה, שוב, מפני אפשרות להעלאת מחירים בהמשך השנה

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

הדולר היה השנה מקלט בטוח ופתאום איבד גובה / אילוסטרציה: Shutterstock, Africa Studio

שני המטבעות האלו נחשבים למקלט בטוח, אז למה אחד צונח והשני ממריא?

הין היפני בשפל של 34 שנים והדולר מתחזק מול כל המטבעות ● קובי לוי ראש דסק אסטרטגיית שווקים בלאומי: "הין במגמת פיחות חדה, במקביל להחלטת הבנק המרכזי להעלות את הריבית לטריטוריה חיובית, הדולר התחזק על רקע נתוני מאקרו טובים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

מטולה בחודש האחרון / צילום: Reuters, Raphael Gotheil

הצפון בוער, היישובים ריקים - והממשלה "מנותקת קשר"

ראשי הרשויות בצפון דוחפים כבר זמן רב להקמת מנהלת מסודרת, בדומה למינהלת "תקומה" בעוטף עזה - אך גורמים המעורים בנושא אומרים: "זה לא על הפרק" ● בינתיים המלחמה נמשכת, והמציאות בצפון בלתי אפשרית

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?