מנהל קמפיין הליכוד משתכר מאות אלפי שקלים

מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, דורש לבדוק את החוזים שחתם נתניהו עם אנשי הקמפיין ועם מנהל הקמפיין ניר חפץ, בניגוד לסמכותו

ניר חפץ / צילום: יהודה שגב
ניר חפץ / צילום: יהודה שגב

יממה לאחר הפרסום על הזעזועים במטה הליכוד, נחשפים הסכומים שמקבלים חלק מבכירי הקמפיין: ממידע שהגיע לידי "גלובס" עולה כי מנהל קמפיין הליכוד, ניר חפץ, יקבל מאות אלפי שקלים עבור שירותיו.

חפץ, ששימש כראש מערך ההסברה של נתניהו ב-2010 וסיים את תפקידו באמצע הקדנציה הקודמת, חזר בשנה החולפת כדובר של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו.

חפץ, הנחשב מקורב מאוד לשרה נתניהו, ייצג אותה במשברים התקשורתיים שנבעו מתביעות אב הבית מני נפתלי וכן הגיב בשמה בכלי התקשורת. במקביל שימש חפץ כיועץ לנתניהו בקרב על ראשות הליכוד מול המתמודד היחיד, ח"כ דני דנון. בחודשים האחרונים משמש חפץ כמנהל קמפיין הליכוד בבחירות 2015.

מבקר הליכוד, עו"ד שי גלילי, הודיע הבוקר (ג') כי הוא דורש מנתניהו להעביר לידיו את כל החוזים שנחתמו עם אנשי המקצוע במטה. גלילי יאלץ לבדוק, בין היתר, האם מאות אלפי השקלים שישלשל חפץ לכיסו כוללים מעבר לעבודתו בקמפיין גם את הייעוץ לנתניהו בפריימריז ואת השכר בעבור דברור רעייתו.

גלילי טוען כי ייתכן שראש הממשלה יאלץ לממן מכיסו הפרטי את העסקתם של חלק מעובדי הקמפיין, לנוכח העובדה שלא היתה לו סמכות למנותם.

חפץ טוען כי הוא חתום על 3 חוזים שונים. האחד, שאושר לטענתו על-ידי המדינה, מסדיר את הנושא הכספי עבור דברור שרה נתניהו; השני מעגן את התמורה שהוא קיבל בעבור הרצת נתניהו בפריימריז; והשלישי נחתם מול הליכוד. לדבריו, החוזים רחוקים מאות אלפי שקלים מחצי מיליון שקל.

עוד נודע כי יועץ התקשורת בועז סטמבלר, שנשכר על מנת לדברר את הקמפיין בתחום הכלכלי, חתם על חוזה לחודשיים בשכר של 59 אלף שקל, ואילו יועץ התקשורת עופר גולן, העובד אף הוא במטה, משתכר 23 אלף שקל ברוטו בחודש.

גולן, שעד לאחרונה היה שותף במשרד ייעוץ התקשורת now you המתמחה בניהול משברים, שימש כיועץ בקמפיין הנשיאות של ח"כ מאיר שטרית, שכזכור הגיע למקום השני.

בקמפיין הליכוד מועסק גם ארז תדמור, מייסד תנועת "אם תרצו", שבעת שירותו הצבאי בחיל ההנדסה הואשם בהוצאת פריטי אמל"ח שונים מהצבא. תדמור לקח אז לביתו אצבע חבלה, מאיץ חבלה, מצת לחץ ומחסניות כדורים. הוא טען אז כי אגר את התחמושת לצורך הגנה עצמית אם יתרחש אירוע ביטחוני או פעילות ביטחונית באזור מגוריו.

אמש (ב') הצטרף לצוות גם שדר הרדיו דידי הררי, במטרה לסייע לצוות הבכיר המנהל את הקמפיין. במכתב ששיגר הבוקר מבקר הליכוד לנתניהו, דרש גלילי להעביר לידיו בתוך 4 ימים את כל החוזים שנחתמו בקמפיין.

לדבריו, מינויו של הררי, כמו יתר המינויים במטה, המנותק ממנגנון המפלגה, לא הובאו לאישור הליכוד. זאת, למרות שלרשות הקמפיין עומד תקציב של כ-30 מיליון שקל מכספי המפלגה.

"הובא לידיעתי כי לאחרונה בוצעו מינויים של בעלי תפקידים ונותני שירותים למפלגה, במסגרת מטה הבחירות של המפלגה שכונס לקראת הבחירות לכנסת ה-20. זאת, על אף שסמכותך לבצע מינויים במסגרת מטה הבחירות מתמצת בבחירת יו"ר המטה בלבד, ולא בחירת בעל תפקיד ו/או נותן שירותים כזה או אחר", כותב גלילי. "ברם, למיטב ידיעתי, טרם נערך כל דיון במזכירות כאמור, וטרם נערכו הליכים מסודרים לבחירת בעלי התפקידים ו/או נותני השירותים למפלגה".

לדבריו, אין לנתניהו כל סמכות למנות יועצים במטה. בכוונתו של גלילי לפנות לבית המשפט אם לא ימסרו לידיו חוזי ההעסקה.

גם בעלה של לבני מעורב בקמפיין

במחנה הציוני מספרים עובדי המטה על מעורבותו בקמפיין של נפתלי שפיצר, בעלה של יו"ר התנועה ציפי לבני. שפיצר אינו נושא בתפקיד רשמי בקמפיין, אולם בדומה למערכות בחירות קודמות, הוא מעורב עד צוואר בעבודת המטה של המפלגה, ופועל ממשרדיה. שפיצר הוא שותף בכיר במשרד הפרסום שיר-שפיצר.

מהמחנה הציוני נמסר כי "שפיצר אינו מחזיק בתפקיד רשמי במטה. הוא מתנדב ומסייע בתחומים שבהם הוא מתמחה, והם מיתוג ופרסום. נציין כי שפיצר לא מקבל שום תמורה כספית במישרין או בעקיפין".

רוצה להשאר מעודכן/ת בנושא הסיפורים הגדולים של השבוע?
✓ הרישום בוצע בהצלחה!
צרו איתנו קשר *5988