המסחר בבורסה בת"א נחתם היום (א') בעליות שערים, ברקע למגמה המעורבת שחתמה את המסחר בוול סטריט ביום שישי. מניות "לוויתן" הובילו את העליות בבורסה ברקע ספקולציות לגבי פשרה בנושא פירוק מונופל הגז. באג"ח הממשלתיות השקליות הארוכות נמשכת המגמה החיובית והתשואה על אג"ח ל-10 שנים ירדה ל-1.75% - נמוכה יותר מהתשואה ל-10 שנים של ארה"ב (1.82%). מחזור המסחר הסתכם בכ-992 מיליון שקל.

כעת ממתינים בשווקים בדריכות לתוצאות הבחירות ביוון שנערכות היום. לפי הסקרים האחרונים מפלגת השמאל הקיצונית סיריזה צפויה לנצח, מה שעשוי לסלול את הפרישה של יוון מגוש האירו.

כאמור, המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, לאחר פרסומי מאקרו, ולאחר שתוכנית ההקלה הכמותית עליה הכריז הבנק המרכזי האירופי ביום חמישי הקפיצה את המדדים בוול סטריט לשיא של 3 שבועות.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "ההרחבה הכמותית עליה הכריז ה-ECB עשויה לתרום אף היא להמשך ירידת תשואות בעקום הממשלתי בישראל בזמן הקרוב. לנוכח זאת, ניתן לגוון את האחזקות באפיק האג"ח הממשלתי באמצעות אגרות חוב במח"מ ארוך. יש להתייחס להשקעה זו כהשקעה קצרת טווח (טקטית), כיוון שרמת המחירים בחלק הארוך של העקומים הינה גבוהה מאוד, ומגלמת רמת סיכון גבוהה. הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק אינה נמוכה".

כלכלני אגוד מעדכנים השבוע את ההמלצה בנוגע לאפיק הסולידי ומקנים העדפה לאג"ח השקלי (60%) על הצמוד (40%). "מכיוון שבאפיק הצמוד התשואה שלילית כבר ל-6 השנים הקרובות, אנו עוברים להמליץ על משקל עודף לאג"ח שקלי, כאשר צמודים עדיפים למח"מ הבינוני-ארוך, על מנת להגן על הפתעות אינפלציה בשנים בהן התחזית פחות מהימנה".

באגוד מציינים עוד כי "המדיניות המוניטרית באירופה צפויה להיות מרחיבה בזמן הקרוב - הפחתת ריביות והזרמות כספים, מה שמפחית את התשואות על האג"ח האירופי, שכבר נמצאות בפער שלילי מול האמריקאיות. לכן, יתכנו מעברי כספים לארה"ב, שישפיעו על התשואה שם עוד כלפי מטה בזמן הקרוב, עד שיתחילו להעלות את הריבית שם. מכיוון שקיימת קורלציה בין האג"ח השקלי שלנו לזה האמריקאי, גם פה עשויה להימשך ירידת התשואות בזמן הקרוב, על אף שהן כבר נמוכות מאוד".

פייזר ניסתה לרכוש את טבע?

במסגרת חיפושיה האחרונים אחר מקורות צמיחה, פנתה חברת פייזר בסוף השנה שעברה לחברת טבע , ובחנה אפשרות לרכישתה. כך דיווחה שלשום (ו') סוכנות בלומברג על סמך מידע ממקורות שהיו מעורבים בעניין. על פי המקור (שביקש להישאר חסוי), בחברת טבע דחו את ההצעה של פייזר, כך שהעסקה לא יצאה בסופו של דבר אל הפועל. (לכתבה המלאה)

מניות לוויתן זינקו היום בבורסה בשיעור חד, על רקע פשרה מסתמנת עם הממונה על ההגבלים העסקיים דייוויד גילה לבין החברות, בפרשת פירוק מונופול הגז. נציין את רציו , דלק קידוחים ואבנר יהש .

טבע חזרה מניו-יורק עם פער חיובי של כ-3.9% וננעלה בעלייה של כ-2%. גם אופקו , נייס , טאואר , לייבפרסון ופריגו רשמו עליותעל רקע פערים חיוביים.

חברת הנדל"ן דמרי השלימה בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת איגרות החוב שלה. בשלב המוסדי של ההנפקה נרשמו ביקושי יתר בהיקף של כ-284 מיליון שקל, קרוב לפי 2 מהסכום שביקשה החברה לגייס בשלב זה. החברה דיווחה, כי היא החליטה לגייס במסגרת השלב המוסדי כ-157 מיליון שקל. השלב הציבורי של ההנפקה צפוי להתקיים בימים הקרובים.