מכירות סופר פארם ישראל ב-2014 - כ-4.26 מיליארד שקל

יחד עם הפעילות הבינלאומית הגיעו המכירות ל-5.2 מיליארד שקל ■ המכירות בחנויות זהות בישראל צמחו ב-1% ■ מנכ"ל סופר-פארם: "המשך צמיחה בשנה מורכבת זו הוא הישג גדול בפני עצמו"

האטה בשוק לא פוסחת על רשת סופר פארם שחתמה את שנת 2014 עם גידול של 1% בלבד במכירות חנויות זהות. עם זאת, בשל התרחבות הרשת בישראל שכללה פתיחת 15 סניפים נוספים, המכירות בכללותן גדלו ב-4% והסתכמו ב-4.26 מיליארד שקל. סופר פארם מדווחת כי מכירות כלל החברה, הכוללות גם את הפעילות בפולין, צמחו אשתקד ב-5.6% והסתכמו ב-5.2 מיליארד שקל.

ניצן לביא, מנכ"ל סופר פארם, אומר כי "2014 הייתה מבחינתנו שנה של מהפכות: המשך צמיחה בשנה מורכבת זו הוא הישג גדול בפני עצמו, אך מעבר לכך הוכחנו כי סופר פארם היא רשת המגבירה את התחרות בישראל באופן אשר משפיע על כלל השוק ומיטיב עם הצרכן".

לביא מתייחס בדבריו לשני מהלכים שביצעה הרשת: האחד, השקת "לייף בייביז" - מותג פרטי בחיתולים והשני, המשך הגברת התחרות בזירת האופטיקה עם סופר פארם אופטיק.

הגברת פעילות בתחום האופטיקה

דני לוזון, משנה למנכ"ל סופר פארם, אומר כי מכירות המותג הפרטי בחיתולים מהוות 20% מכלל מכירות החיתולים של הרשת, שיעור כפול מהיעד אותו הציבה הרשת בהשקה. עוד טוען לוזון כי מחירי החיתולים בקטגוריה ירדו אשתקד בממוצע ב-9% וכי "מכירות האגיס ופמפרס כמעט ולא נפגעו".

סופר פארם הגבירה כאמור את פעילותה בתחום האופטיקה אם כי היא נאלצה במקביל להתמודד עם תחרות מתגברת מצד רשת קרולינה למקה שנכנסה גם היא לתחום. תחום האופטיקה ברשת רושם את הצמיחה הגבוהה ביותר - 14% - ומכירותיו הסתכמו אשתקד ב-81 מיליון שקל.

בשנה החולפת הרחיבה סופר פארם את שירותי שכפול המשקפיים ל-68 סניפים ועד סוף 2015 יורחב השירות ל-100 סניפי הרשת.

בעוד תחום האופטיקה הוא הצומח ביותר ברשת, פעילות המותג הפרטי היא הרווחית ביותר. אשתקד הסתכמו מכירות המותג הפרטי "לייף" ב-571 מיליון שקל והיוו 13.4% ממכירות הרשת בישראל וזאת לעומת שיעור של 12.5% בשנת 2013.