מחיר הצעת הרכש למניות קרדן ישראל הועלה ב-24%

קרדן יזמות העלתה ל-4.2 שקלים את מחיר המניה בהצעה, מעל השווי בשוק ומתחת להערכת אנטרופי

יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר
יוסף גרינפלד / צלם: איל יצהר

חברת קרדן יזמות הלכה היום צעד משמעותי לעבר בעלי מניות המיעוט בחברה הבת, קרדן ישראל , כאשר העלתה את מחיר הצעת הרכש - כפי שהעריך "גלובס" לפני כשבועיים - ב-24% ל-4.2 שקלים למניה. העלאת המחיר היתה מהלך מחויב המציאות, לנוכח החלטת בית ההשקעות פסגות שלא להיענות בחיוב להצעה הראשונית, ולאור המלצת חברת המחקר אנטרופי להתנגד לה.

כעת יידרשו הגופים המוסדיים לבחון מחדש את ההצעה, ולקבוע האם כעת היא מעניקה שווי ראוי לחברה. פסגות וחברת הביטוח הפניקס מחזיקים כל אחד ביותר מ-5% מקרדן ישראל, ולכן תמיכתם בהצעה הכרחית להצלחתה. בעלי מניות משמעותיים נוספים הם הראל וכלל ביטוח, המחזיקות כל אחת ב-3.2% מהמניות.

קרדן יזמות, שבשליטת יוסף גרינפלד ואבנר שנור, מחזיקה ב-73.7% ממניות קרדן ישראל, מציעה כעת 90 מיליון שקל עבור המניות שאינן בידה. ההצעה משקפת לקרדן ישראל שווי של 341 מיליון שקל - נמוך מהשווי הכלכלי של החזקותיה לפי המודל שהציגה חברת אנטרופי (359 מיליון שקל), אולם גבוה משווי השוק של ההחזקות (337 מיליון שקל), שגם הוא מופיע בעבודה של חברת המחקר.

עיקר נכסיה של קרדן ישראל הם החזקה של 76% בחברת קרדן נדל"ן ו-46% בחברת הליסינג קרדן רכב, שבפועלת תחת המותג אוויס. החברה מכרה לאחרונה את החזקותיה בחברת הביוטק קייט פארמה, בתמורה נטו של כ-101 מיליון שקל, אולם עיקר הסכום ישמש לתשלום אחרון של 70 מיליון שקל לבעלי האג"ח.

הערכת השווי שהציגה אנטרופי שיקפה מחיר של 4.42 שקלים למניה, אולם העובדה שהציגה מודל נוסף (שווי החזקות סחירות) שלפיו עומד שווי החברה על 4.15 שקלים למניה, עשויה לשכנע את הגופים המוסדיים להסכים למחיר החדש, שנמצא כאמור בין שתי ההערכות. בתגובה להודעה זינקה היום מניית קרדן ישראל ב-14% למחיר של 4.14 שקלים, במסגרת המסחר בבורסה.