ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לראשונה בקולו לדוח מבקר המדינה החמור על הוצאות מעון ראש הממשלה שפורסם ביום שלישי והציג חגיגת בזבוזים והתנהלות בלתי הולמת - תוך חשד לפלילים - של בני הזוג נתניהו בשנים 2009-2013. לדברי נתניהו, מדובר בקרנבל תקשורתי ומסך עשן בלבד.

ראש הממשלה התייחס אמש לדוח בכנס תומכי ליכוד באשקלון, ואמר כי "דוח המבקר הוא מסך עשן שנועד להפיל את השלטון בראשותי ולאפשר לציפי לבני לבצע התגנבות יחידים למשרד ראש הממשלה. הסיבה שמנסים להסתיר אותה ולהעסיק את דעת הציבור בדברים אחרים, היא סיבה טובה: ציפי לבני היא סכנה למדינה.

"מסך העשן הזה הוא כפול: הוא נועד לא רק להסתיר את לבני, אלא גם לומר שהיא, כפי שהיא פרסמה בעצמה, לא תנהל משא-ומתן עם חמאס. נו, היא הלכה לאבו-מאזן, בניגוד לדעתי ולהוראה מפורשת שלי והחלטת ממשלה, כדי להיפגש איתו ימים ספורים לפני שחתם על הסכם אחדות עם חמאס. בוז'י הרצוג, שותפה, אמר גם הוא שירוץ לאבו-מאזן שנמצא בממשלת אחדות עם החמאס. שניהם ברכו על ההתנתקות. נאמר אז שזה יהיה 'מהלך היסטורי' וש'גורם אחראי יתפוס את השטח'", דברי ראש הממשלה.

נתניהו הוסיף: "כשבוז'י וציפי ירוצו לאבו-מאזן אחרי הבחירות, הם ינהלו איתו ברמאללה משא-ומתן על ויתורים. הוויתורים שלהם יביאו להקמת מדינת חמאסטן שנייה ביהודה ושומרון. זו האמת שהם מנסים להסתיר מהציבור.

"אנחנו נדאג שהאמת הזו תצא. וזו ההכרעה האמיתית בבחירות האלה: ציפי לבני בראשות השמאל או הליכוד בראשותי. כולם יודעים מי יעמוד מול החמאס ומי יתקפל מול החמאס", אמר ראש הממשלה.

ציפי לבני הגיבה היום לדברי נתניהו ואמרה כי "האיש שנכנע לחמאס במגרש הצבאי ומפסיד לאבו-מאזן במגרש המדיני - הוא האחרון שיכול להטיף מוסר למישהו על ביטחון. אני הייתי שם, ואני יודעת. הרס היחסים עם ארה"ב זו סכנה לישראל, הפערים החברתיים הם סכנה לישראל, והעוני הוא סכנה לישראל, והמנהרות מתחת לבתי תושבי בעוטף עזה הן סכנה לישראל - כל זה קרה ב-9 שנים שביבי בשלטון. אז במקום ביבי, לא הייתי מדברת על מי מסוכן לישראל. לא מומלץ".

לדבריה, "ביבי מאשים בשערוריות שלו ובכשלונות שלו את כולם ואת האזרח מני נפתלי - את כולם חוץ מאת עצמו. ואגב, היחיד שמסתתר מאחורי משהו הוא ביבי - מסתתר מאחורי נפתלי, מאחורי אשתו, מאחורי אמירות קיצוניות כספין מהבושה שחשף דוח המבקר. נתניהו בפאניקה ומאבד עשתונות - ואת נתניהו צריך להחליף".

נהנתנות ופזרנות

דוח המבקר שפורסם לפני יומיים, ושאותו נתניהו מכנה "מסך עשן", חשף שורה של עוולות ש"לא עלו בקנה אחד עם עקרונות היסוד של מידתיות, סבירות, חיסכון ויעילות. ניתן לצפות מנבחר ציבור לגלות יתר רגישות ציבורית", לשון המבקר.

הדוח יוצא בביקורת על השתת מס הבצורת של נתניהו על הקופה הציבורית, הוצאות ניקיון וביגוד מופרזות ודרישה מעובדים לקנות מזון ויין מכיסם הפרטי מבלי להעניק להם החזרים.

על פרשת הבקבוקים ורהיטי הגן המבקר מצא חשש לכאורה לפגיעה בטוהר המידות, עד כדי חשש למעשה פלילי. גם מפרשת העסקת החשמלאי אבי פחימה ממרכז הליכוד, ללא אישור, ישנו חשש לפלילים.