מיני מבחן: איביזה 1.2 DSG - עסקה אטרקטיבית ביותר

כשהאלטרנטיבה היא משומשת עם סימני שאלה או מכונית מיני חדשה, המכונית של סיאט שוברת סגמנטים והיא אחת העסקאות האטרקטיביות בשוק כרגע

בישראל קל להבחין בין האופטימיסטים לפסימיסטים. האופטימיסטים בדרך כלל מאמינים להצהרות השלטון על שיפור דרמטי שנמצא מעבר לפינה. הפסימיסטים בדיעבד זוכים להגיד "אמרנו לכם".

בשוק הדיור היו הרבה אופטימיסטים, שקנו את ההבטחות על ביטול המע"מ ודחו את קניית הדירה רק כדי לגלות שהמחירים קפצו. בשוק הרכב יש הרבה יותר אנשים למודי ניסיון. לפיכך, כששר התחבורה ישראל כץ יצא לפני שנתיים בקריאה נרגשת שלא לרכוש כלי רכב חדשים כי המחירים אוטוטו יורדים ב-20%, הם לא עשו זאת. הם כמובן צדקו בדיעבד. למעט הוזלות נקודתיות, בשל שערי המטבע והשקת דגמים חדשים, מחירי המחירון הרשמיים נותרו יציבים כסלע.

למרות זאת, פה ושם מופיע יבואן שמצליח לחרוג מהנוסחה הישראלית האחידה של "תמורה להרבה כסף".

צ'מפיון, יבואנית סיאט, עשתה את התרגיל הזה בחודשים האחרונים עם "גרסת מיתון" ישראלית של סיאט איביזה 5 דלתות אוטומטית, שמוצעת כיום ב-80 אלף שקל. זה תמחור פסיכולוגי מדויק מאוד, שחותך את המחיר הטיפוסי של פלח הסופר מיני בכ-10%-15% וממקם את הדגם על טווח המחיר העליון של המכוניות מפלח המיני הזול. מה מקבלים תמורת כ-80 אלף שקל? תלוי מה מחפשים.

באגף התדמית והשימושיות, למשל, המכונית צוברת לא מעט נקודות זכות. האיביזה הוותיקה עברה כמה עדכונים קוסמטיים לאורך השנים והיא עדיין"סמל אופנה" בקרב לקוחות צעירים בישראל. אמנם במסגרת הורדת המחיר איבדה המכונית את החישוקים הקלים והצמיגים הרחבים, אבל זה לא משהו שאי אפשר לשדרג לאחר הרכישה במחיר צנוע יחסית.

באגף המכניקה, התמורה גבוהה מאוד. המכונית מגיע עם מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק 105 כ"ס, הרבה מאוד מומנט בסל"ד נמוך, ותיבת DSG כפולת מצמדים. השילוב הזה מניע ללא קושי אפילו את האוקטביה הגדולה ולאיביזה הקטנה הוא מעניק כנפיים. זינוק מאפס ל-100 קמ"ש בפחות מ-10 שניות הוא רק חלק מהתמונה: המשקל הנמוך יחסית, המומנט והאופי הנמרץ של התיבה מעניקים תחושה סובייקטיבית של ספורטיבית קטנה עם כוח דחף רציני בעליות ויכולת עקיפה מרשימה.

התנהגות הכביש אמנם אינה חדה ומושחזת והשימוש בצמיגים דלים מקטין את מגבלות אחיזת הכביש בפניות, אבל ההיגוי סביר ואינו פוגם בתחושת ההנאה. נוחות הנסיעה טובה יותר לעומת מה שזכרנו מהאיביזה הסטנדרטית עם צמיגי הספורט. מי שינהג במתינות יתקשה להשיג 15 קילומטרים לליטר בתנאי אמת.

איפה המלכוד? באבזור התקני שהוא התגלמות המושג "המינימום ההכרחי". הגה דל ונטול מתגים, אין מחשב דרך, בקרת אקלים מכאנית, גלגלים פשוטים וארבע כריות אוויר בלבד. בקיצור, רמת פינוק של מכונית השכרה אלמנטרית.

למרות כל זאת, כשהאלטרנטיבה היא משומשת עם סימני שאלה או מכונית מיני חדשה, זו עדיין מכונית שוברת סגמנטים ואחת העסקאות האטרקטיביות בשוק כרגע.