יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, ממשיך במסיבות עיתונאים בשטח: לאחר מסיבת העיתונאים שעסקה בתוכנית המלחמה בשחיתות מחוץ לבית כלא ומסיבת עיתונאים שעסקה בתחום הבריאות והתקיימה מחוץ לבית חולים, הציג היום (א') לפיד את תוכנית הדיור באתר בנייה בראש העין.

נזכיר שתוכנית הדיור של "יש עתיד" מבוססת על התוכנית איתה רצה המפלגה לבחירות הקודמות לצד מהלכים והחלטות שהתקבלו ואושרו בקבינט הדיור בתקופה בה לפיד כיהן כשר אוצר.

נציין שהבחירה בראש העין אינה מקרית ולפיד מתהדר בעובדה כי הבנייה המאסיבית בשכונה החדשה היא בזכות הסכם הגג שנחתם עם הרשות המקומית. חשוב להזכיר שאת הסכם הגג גיבשו גם ברשות מקרקעי ישראל ובמשרד הבינוי במהלך כיהונה של הממשלה היוצאת.

"בספטמבר הקרוב יעברו לכאן 1,200 משפחות לשכונה החדשה", אמר לפיד. "ילמדו בבית ספר חדש ובגני ילדים חדשים. כחלק מהסכמי הגג כאן בראש העין כמו בערים אחרות. זה מה שעשינו בממשלה ובקבינט הדיור. לבנות".

לפיד התייחס לחשיפת "גלובס" על כך שמבקר המדינה יפרסם את הדוח על משבר הדיור לפני הבחירות ואמר: "אני מברך על החלטת מבקר המדינה לפרסם את דוח הדיור ונתניהו יודע היטב מדוע הוא מנסה לדחות אותו. נאבקנו במשבר הדיור ובראש הממשלה שהפריע לנו להוריד את המחירים. המבקר צריך לבדוק גם את הנושא הזה. מדוע ראש ממשלה שם מקלות בגלגלים. עשיני הרבה ואז הלכנו לבחירות כי נתניהו הבין שאנחנו עומדים להצליח. יש לנו מטרה אחת - שכל זוג צעיר יוכל לקנות דירה".

עוד אמר לפיד כי במסגרת תוכנית הדיור של המפלגה בכוונתו לערוך שינוי מבני בתחום הנדלן: "אנחנו נעביר את רשות מקרקעי ישראל ומינהל התכנון תחת יור קבינט הדיור ונכפיל את עבודת מוסדות התכנון". אמירה זו של לפיד מגיעה לאחר שגם מתמודדים אחרים בבחירות הצביעו על מהלך דומה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "לשיטתו של לפיד - כולם אשמים בעליית מחירי הדיור, כולם מלבד שר האוצר ויו"ר קבינט הדיור. תזכורת: במשך שנתיים כיהן יאיר לפיד כשר אוצר וכראש קבינט הדיור. לרשותו של לפיד עמדו סמכויות מרחיקות לכת ואת כל הכלים האפשריים להורדת מחירי הדיור. במקום זאת, שר האוצר הכושל בחר לעכב את תכנית 'מחיר מטרה' ותקע את מעבר בסיסי צה"ל לנגב, מהלך שיכול היה לייצר כ-100 אלף יחידות דיור באיזורי הביקוש ולהוריד באופן דרמטי את מחירי הדיור. למעשה, לפיד טירפד כל תכנית רצינית שיכולה הייתה להביא תוצאות וזאת רק כדי לא להודות שתכנית מע״מ אפס שהגה לצרכי יחסי ציבור הייתה כישלון מוחלט לפי כל הערכה מושכלת והייתה עלולה להביא לעליית מחירים נוספת ולבזבוז כספי ציבור".