גאדג'טים: פולאר M400 - שעון דופק שמתחבר לסמארטפון

פולאר הצליחה ליצור שעון המשלב גם התקן GPS פנימי בעיצוב קומפקטי וגם חיבור לסמארטפון להצגת מידע באפליקציה (חיווי על הצעדים והשינה), כך שהלקוח מקבל מוצר שנותן פתרון שלם למעקב ספורטיבי-בריאותי

השעונים החכמים גרמו לצרה לא קטנה עבור יצרניות שעוני הספורט. השעונים מבית LG, מוטורולה, סמסונג או סוני (ובקרוב אפל), מאפשרים לכל אחד למדוד מרחק ודופק בכף היד. מצד שני, לשעוני הספורט יש עדיין יתרון של עמידות גבוהה, חלקם מיועדים גם לשחייה והם עובדים ללא סמארטפון המחובר אליהם. באמצעות דגם M400 מגיבה החברה הוותיקה פולאר למציאות החדשה.

פעילות: העיצוב קומפקטי. לשעון יש התקן GPS, המאפשר לעקוב אחר המרחק והמהירות בזמן ריצה או רכיבה על אופניים. תכונת "חזרה להתחלה" מכוונת את המשתמש לנקודת ההתחלה במרחק הקצר ביותר, מה שמאפשר לנסות מסלולים חדשים מבלי לחשוש ללכת לאיבוד. רצועה המיועדת ללבישה סביב החזה מאפשרת קבלת מידע על הדופק.

עוד יכולות המעודדות את המשתמש לרוץ יותר זמן, הן הודעות המציגות מתי המשתמש שבר את השיא שלו או הודעה בסוף אימון, המספרת לו במה תרם אותו אימון לבריאות ולכושר שלו. השעון גם מחשב את זמן הסיום המשוער של הריצה או הרכיבה, על בסיס המהירות או קצב הריצה.

מעקב יומי: מלבד חיווי על פעילויות ספורט, ה-M400 מיועד גם לניטור צעדים במשך היום ואיכות השינה במשך הלילה. בעמוד הבית מוצג מלבן, המתמלא ככל שהמשתמש הולך יותר צעדים (היעד: 10,000 צעדים ביום). בנוסף, מופיע גם מידע על שריפת הקלוריות וכמה זמן צריך לרוץ או ללכת כדי להגיע ליעד. השעון גם מספק מידע על איכות השינה. הוא מזהה כניסה לשינה באופן אוטומטי, ללא שום פעולה מצד המשתמש. לצרכנים שעובדים במשרד, השעון מתריע לאחר כשעה על חוסר פעילות באמצעות צפצוף וחיווי על המסך.

אפליקציה: פולאר מציעה אפליקציה סבירה בשם Flow עבור הסמארטפון. יש תצוגה גרפית של זמן ישיבה, שינה, הליכה וריצה וגם חיווי באחוזים על ביצוע היעדים, כולל כמה זמן של שטיפת כלים, הליכה או ריצה דרוש כדי להגיע ליעד, אבל אין אופציה להזין נתוני צריכת מזון. האפליקציה מוצגת בגווני אפור ואינה נעימה לעין.

עיצוב ומסך: השעון עשוי מגומי רך ונעים, ועיצובו ספורטיבי. המסך כולל תאורה אחורית חזקה והטקסט נראה היטב גם ללא תאורה באור יום.

ממשק: הממשק אמנם שופר לעומת דגמים קודמים, אך לפולאר יש עדיין מה לעשות, בעיקר בביצוע הגדרות התאמה אישית עבור המשתמש.

בשורה התחתונה: פולאר הצליחה ליצור שעון המשלב גם התקן GPS פנימי בעיצוב קומפקטי וגם חיבור לסמארטפון להצגת מידע באפליקציה (חיווי על הצעדים והשינה), כך שהלקוח מקבל מוצר שנותן פתרון שלם למעקב ספורטיבי-בריאותי.

מחיר: 1,200 שקל.

ציון: 8.5.